• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری؛

ایجاد شهرک صنفی در شیراز/ انحصار در میدان میوه و تره‌بار شکسته می‌شود

  • کد خبر : 82421
  • 22 آذر 1402 - 22:25
ایجاد شهرک صنفی در شیراز/ انحصار در میدان میوه و تره‌بار شکسته می‌شود
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از ایجاد شهرک صنفی خبر داد و گفت: در توسعه میدان میوه و تره‌بار ۱۰۰ غرفه و در میدان دوم میوه و تره‌بار سرجمع هزار غرفه ایجاد می‌شود که با این کار انحصار در میدان میوه و تره‌بار شکسته می‌شود.

مسعود زارعی در نشست ملی رؤسای سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری‌های کشور که به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد، از ایجاد شهرک صنفی در این کلان‌شهر خبر داد و در خصوص میدان تره‌بار گفت: در توسعه میدان میوه و تره‌بار ۱۰۰ غرفه و در میدان دوم میوه و تره‌بار سرجمع هزار غرفه ایجاد می‌شود که انحصار در میدان میوه و تره‌بار شکسته می‌شود.

وی با بیان اینکه در این‌گونه نشست‌ها باید مباحث کاربردی و تجربیات به اشتراک گذاشته شود، گفت: یکی از رویکردهای اساسی در شورای ششم، نگاه به موضوعات خدمات شهری و ساماندهی مشاغل مزاحم و رفع سد معبر به‌عنوان مطالبات مردم در کلان‌شهر شیراز است که با رویکردهای خدماتی ۷۲ رویکرد تعریف‌شده و در دستور اجرا است.

زارعی با بیان اینکه این ۷۲ رویکرد، جلوه‌ای از خدمات‌رسانی به مردم است، افزود: از معیشت تا رضایتمندی مردم همگی در معاونت محیط زیست و خدمات شهری تعریف ‌شده است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز بیان کرد: در سال جاری تعداد ۹۲۱ پروژه در برنامه کمیسیون دیده‌ شده است که بر اساس ۱۵ محور مهم دنبال می‌شود و این حجم از پروژه نشان‌دهنده این مطلب است که ۷۰ درصد اقدامات در شهر شیراز خدمات شهری است.

زارعی با بیان اینکه فرصت‌های کمیسیون روی این ۱۵ کلیدواژه است دنبال می‌شود، بیان کرد: احداث بازارچه و ساماندهی مشاغل مزاحم دو مورد از این کلیدواژه‌ها است و از آنجایی‌که در شهر شیراز ۴۳ بازارچه فعال هستند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: اگر شهرداری‌های قرار است خدمتی ارائه کنند باید یک مسیر مستقیم تعریف شود و این موضوع معادلات اقتصادی و سازوکار خودش را دارد.

وی با بیان اینکه در تعریف مشاغل مزاحم از محدوده شهری باید ۲۵ رده شغلی از شهرها خارج شوند و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز شورای ششم توجه ویژه‌ای به این مهم دارد، افزود: از سال گذشته تا به امروز ۱۲ لایحه مربوط به سازمان ساماندهی مشاغل با توجه به اهمیت معیشت و ساماندهی در کمیسیون خدمات شهری مطرح و در شورا تائید شده است.

زارعی از تحول جدی در حوزه خدمات شهری کلان‌شهر شیراز سخن گفت و افزود: در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵، شاهد راه‌اندازی کارگروه رفع موانع تولید هستیم و نماینده تمام اختیار دستگاه‌های در این کارگروه حضور دارند تا برای انتقال مشاغل مزاحم و زیرساخت‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=82421

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.