• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور؛

آغاز طرح «مزرعه تا سفره» از فارس به‌صورت آزمایشی

  • کد خبر : 82416
  • 22 آذر 1402 - 21:05
آغاز طرح «مزرعه تا سفره» از فارس به‌صورت آزمایشی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: طرح مزرعه تا سفره با دستور وزارت کشور به صورت آزمایشی از فارس شروع شد و اکنون به تمام استان‌ها ابلاغ شده تا بازارهای کالاهای اساسی برپا شود.

محسن کوشش‌تبار امروز، ۲۲ آذرماه در نشست ملی رؤسای سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری‌های کشور که به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد، گفت: استانداران در سراسر کشور اقدامات خوبی را در طرح تنظیم بازار داشتند که فارس هم با یک روحیه جهادی وارد این فعالیت شده است.

وی با بیان اینکه همه به دنبال این هستیم تا قدمی را در این زمینه برداریم، افزود: ما در حال تلاشیم تا یک کالا با دسترسی آسان و به مناسبت‌ترین قیمت در اختیار مردم قرار گیرد.

بنا به اظهار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، دولت سیزدهم نیز به سفره مردم ادای دین کرده و بر این حوزه نظارت کافی داشته است تا ببیند کدام بخش‌ها نیازمند تغییر است و کمبود وجود دارد.

کوشش‌تبار با بیان اینکه وزیر کشور و استانداران با روحیه جهادی در حال کار هستند، گفت: با وجود تمام تلاش‌ها در حوزه معیشت، اما هنوز کاستی‌هایی داریم و باید در حوزه معیشت تحول ایجاد و باید در زمینه تره‌بار تلاش زیاد انجام و شاهد تغییرات محسوسی باشیم.

وی با بیان اینکه طرح مزرعه تا سفره برای کوتاه کردن دست سوءاستفاده‌گران از سفره مردم اجرایی شد، گفت: تعاونی‌های روستایی می‌توانند در این حوزه نقش مؤثری داشته باشند و هم‌اکنون برای شروع سال جدید برنامه‌ریزی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: مدیران سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی هم باید برای این موضوع برنامه‌ریزی و پیگیری کنند.

کوشش‌تبار بیان کرد: طرح «مزرعه تا سفره» با دستور وزارت کشور به صورت آزمایشی از فارس شروع شد و اکنون به تمام استان‌ها ابلاغ شده تا بازارهای کالاهای اساسی برپا شود.

وی گفت: پیگیری این طرح هم توسط کارگروه‌های نظارت با مسئولیت معاونت هماهنگی امور استان‌ها است و اعضای این کارگروه هم متشکل از مدیرکل دفتر اقتصادی استان، شهردار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق اصناف است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با تأکید بر جانمایی مناسب برای بازارچه‌ها، گفت: باید زمین به سرعت تعیین شود و معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری‌ها باید این موضوع را پیگیری کنند.

کوشش‌تبار در پایان خواستار تسریع در راه‌اندازی این بازارچه‌ها و فعالیت آن‌ها از ۲۰ دی‌ماه امسال تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=82416

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.