• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
رئیس اداره کمیسیون و شوراهای پزشکی تأمین اجتماعی فارس؛

گسترش خدمات هوشمند تأمین اجتماعی در فارس

  • کد خبر : 82366
  • 22 آذر 1402 - 16:55
گسترش خدمات هوشمند تأمین اجتماعی در فارس
رئیس اداره کمیسیون و شوراهای پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس از گسترش زیرساخت‌های فضای مجازی به منظور ارائه خدمات هوشمند خبر داد.‌

سیدابراهیم تراب در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، با اشاره به اینکه در حوزه کمیسیون‌های پزشکی چندین مجموعه مشغول به خدمت‌رسانی به خانوده بزرگ تأمین اجتماعی هستند، اظهار کرد: متقاضیان بیمه مشاغل آزاد و اختیاری در زمان ثبت‌نام برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی توسط کمیسیون‌های پزشکی موجود در سطح استان فارس تحت معاینه قرار می‌گیرند که در سال ۱۴۰۱ تعداد معاینات انجام شده بالغ بر۴۷۰۰ نفر شده است.

وی افزود: افرادی که درصدد پیوستن به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی هستند با مراجعه به شعبات بیمه‌ای سازمان، معرفی‌نامه به مراکز انجام معاینات را دریافت کرده و نتایج معاینات و آزمایشات نیز به شعب تأمین اجتماعی ارسال می‌شود.

رئیس اداره کمیسیون و شوراهای پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس در ادامه با ارائه آمار و ارقامی افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد درخواست‌هایی که به مراجع معتمد بررسی کننده استراحت اعم از شوراهای پزشکی و پزشکان معتمد استان فارس برای برخورداری از استراحت پزشکی ارجاع شده است به بیش از ۳۴ هزار مورد (بیش از ۹۳۴ هزار روز) می‌رسد که از این تعداد بیش از ۷۶۷ هزار روز استراحت پزشکی برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در استان فارس تایید شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی از تعهدات اصلی سازمان تأمین اجتماعی نسبت به بیمه‌شدگان مربوط به موارد حمایتی و پشتیبانی است، بیان کرد: بیمه شدگانی که متقاضی استفاده از تسهیلات قطع عضو یا ازکارافتادگی هستند با بارگذاری مدارک به صورت الکترونیک به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع داده می‌شوند و درخواست آن‌ها در مراحل بدوی و تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تراب در همین رابطه بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ شمار متقاضیان درخواست بررسی از کارافتادگی که به کمیسیون‌های پزشکی فارس ارجاع شده است، بیش از۲۴۰۰ مورد متقاضی بود که از این تعداد ۳۸۹ نفر مشمول ازکارافتادگی کلی شده‌اند.

رئیس اداره کمیسیون و شوراهای پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس به بیمه‌شدگان توصیه کرد: قبل از اتمام مهلت استراحت پزشکی و حتی‌الامکان در هفته اول تجویز استراحت نسبت به رسیدگی به آن از طریق شعب بیمه‌ای خود اقدام کنند تا مشمول وقفه بیمه‌ای نشوند.

تراب بیان کرد: در حوزه کمیسیون‌های پزشکی سازمان تأمین اجتماعی، افرادی که تقاضای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری داشته باشند، می‌توانند با مراجعه در سایت سازمان تامین اجتماعی http://es.tamin.ir به پنل کاربری خود وارد شده و پس از بارگذاری مستندات پزشکی درخواست استراحت پزشکی خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت مراجع معتمد بررسی کننده نسبت به اظهارنظر اقدام کنند.

رئیس اداره کمیسیون و شوراهای پزشکی تأمین اجتماعی فارس افزود: پس از دریافت پیامک متقاضیان دریافت غرامت دستمزد مدت دو روز فرصت دارند به پزشک معتمد اعلام شده در پیامک مراجعه کرده و توسط ایشان  مورد بررسی استراحت قرار گیرند.

وی یادآور شد:‌ ارجاع مدارک پزشکی متقاضیان به کمیسیون‌ها و شوراها و پزشکان معتمد از طریق  شعبات تأمین اجتماعی و به‌صورت الکترونیک و سیستمی انجام می‌شود و نتایج بررسی نیز از طریق الکترونیک ابلاغ می‌شود.

رئیس اداره کمیسیون و شوراهای پزشکی تأمین اجتماعی فارس با اشاره به این موضوع که روند ارائه خدمات توسط فضای مجازی به آدرس http://es.tamin.ir تسهیل شده است، افزود: تمامی روند ارائه خدمات از طریق فضای مجازی  قابل پیگیری است.

تراب با اشاره به گستردگی زیرساخت‌های تأمین اجتماعی در سطح استان فارس گفت: سازمان تأمین اجتماعی دارای ۱۱ شورای پزشکی و ۱۵ کمیسیون معاینات و با حضور پزشکان معتمد در تمامی شهرهای استان فارس است و متقاضیان نیازی به مراجعه به مرکز استان ندارند و صرفا کمیسیون‌های بدوی و تجدیدنظر بررسی کننده از کار افتادگی در شیراز مستقر هستند.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های پزشکی از متخصص‌ترین، مجرب‌ترین و متعهدترین کادر درمان برگزیده می‌شوند، اظهار کرد: به منظور رفاه حال بیمه‌شدگان امکان ارائه خدمات حضوری به موازات فضای مجازی فراهم شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=82366

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.