• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس؛

محیط زیست به صنایع نگاه مچ‌گیرانه ندارد

  • کد خبر : 82175
  • 20 آذر 1402 - 23:39
محیط زیست به صنایع نگاه مچ‌گیرانه ندارد
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه این سازمان نگاه مچ‌گیرانه ندارد، گفت: نگاه ما به صنایع و تولیدات صنعتی نگاه تعاملی و همراهی است.

عطا پورشیرزاد امروز، ۲۰ آذرماه در بازدید از فرایندهای دفع پساب و فاضلاب یک کارخانه لبنیاتی بر لزوم تداوم نظارت بر دفع بهداشتی فاضلاب و پساب‌ها تأکید کرد و گفت: حفظ و اعتلای محیط زیست با ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی کارخانجات تولیدی و صنعتی بیشتر و گسترده‌تر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: با حفظ محیط زیست شاکله و عنوان مجموعه‌های صنعتی هم بهتر دیده می‌شود و اعتماد بیشتری از سوی مردم به این کارخانجات و تولیدات لبنی ایجاد می‌شود.

وی، تولید لبنیات را موضوعی ضروری دانست و گفت: لبنیات خوراک ضروری و اصلی مردم است و باید نظارت‌ها بر روی تولید بهداشتی این محصولات و پیشگیری از آسیب به محیط زیست با دقت بیشتری صورت گیرد. امید است با افتتاح لاگن‌های بتنی بی هوازی، دفع بهداشتی پساب‌ها به‌صورت اصولی انجام شود و در حوزه پساب مشکلاتی ایجاد نشود و با برنامه‌ریزی و ساماندهی آلودگی پساب‌ها به حد قابل قبولی برسد.

پورشیرزاد با بیان اینکه محیط زیست نگاه مچ‌گیرانه ندارد، گفت: نگاه ما به صنایع و تولیدات صنعتی نگاه تعاملی و همراهی است. تصفیه فاضلاب صنایع لبنی با توجه به ماهیت و نوع تولیدات آن مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر در مرحله اول توسط روش‌های فیزیکی، شیمیایی و در مرحله دوم توسط روش‌های بیولوژیکی صورت می‌گیرد. همه این روش‌ها باید اطمینان ویژه‌ای برای حفظ محیط زیست به دست دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: قوانین سختگیرانه زیست محیطی و همچنین افزایش هزینه‌های تأمین آب و تصفیه فاضلاب، عزم و انگیزه مدیران را جهت بهبود فرایند تصفیه فاضلاب صنایع لبنی افزایش داده است. درجه تصفیه به قوانین زیست محیط کشوری و منطقه‌ای بستگی دارد و در حالی که عمده کارخانجات بزرگ لبنی دارای تصفیه‌خانه‌های اختصاصی  هستند و یا در صورت امکان فاضلاب خود را به درون فاضلاب رو شهری دفع می‌کنند، نظارت‌ها بر دفع فاضلاب این کارخانجات با جدیت ادامه دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=82175

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.