• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

از توقیف ۸۰ میلیارد کالای قاچاق تا انهدام باند سارقان احشام

  • کد خبر : 82106
  • 20 آذر 1402 - 1:17
از توقیف ۸۰ میلیارد کالای قاچاق تا انهدام باند سارقان احشام
جانشین فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۱۹ آذرماه از توقیف یک دستگاه کامیون قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی خرامه خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران پلیس آگاهی خرامه حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردار یوسف ملک‌زاده با بیان اینکه در استعلام اولیه از سامانه پلیس مشخص شد کامیون قاچاق و پلاک منصوبه متعلق به یک خودرو دیگر است، تصریح کرد: ارزش کامیون مذکور برابر نظر کارشناسان ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز توسط افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

موتورسیکلت سنگین ۸ میلیاردی قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه موتور سیکلت سنگین قاچاق به ارزش  ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای برخورد با مزاحمان خیابانی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

سیدمحمد یوسفی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران انتظامی در اقدامی عملیاتی موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق و فاقد مدارک را توقیف و راکب آن را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت توقیفی ۸ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: این موتورسیکلت حکم توقیف از دادستانی تهران بزرگ نیز دارا بود.

یوسفی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه مزاحمت از سوی راکبان این موتورسیکلت‌ها، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۱۱۷ راس گوسفند قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از توقیف یک دستگاه تریلر حامل ۱۱۷ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای طرح‌های مستمر مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی هنگام پایش تردد خودروهای عبوری، یک دستگاه تریلر حامل دام را جهت بررسی متوقف کردند.

مهدی جوکار افزود: ماموران پس از بررسی مدارک متوجه شدند ۱۱۷ راس گوسفند بارگیری شده در این کامیون، فاقد مجوز و مدارک دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۸ دستگاه ماینر قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۸ دستگاه ماینر و ۲۳ عدد کارت گرافیک خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در منزلی در یکی از محله‌های شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۹ بوستان قرار گرفت.

فرج شجاعی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۸ دستگاه ماینر و  ۲۳ عدد کارت گرافیک قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎‌های کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: فعالیت غیرمجاز تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق رسانی می‌شود؛ بنابراین شهروندان هرگونه اخباری در این زمینه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انهدام باند ۱۰ نفره  سارقان احشام  جنوب استان فارس در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری اعضای باند سارقان احشام با اعتراف به ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در کازرون، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

اسماعیل زراعتیان افزود: مأموران با انجام یک سری اقدامات تخصصی و اطلاعاتی گسترده به سرنخ‌هایی از اعضای باند ۱۰ نفره سرقت در کازرون و شهرستان‌های همجوار رسیدند.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: طی بررسی‌های تکمیلی پلیس مشخص شد متهمان از ضعف ایمنی محل‌های نگهداری دام‌ها توسط دامداران و با استفاده از سه نوع خودرو پژو پارس، ۴۰۵ و سمند پس از سرقت، تعدادی از احشام را جهت فروختن به شهرستان‌های همجوار منتقل می‌کنند.

زراعتیان بیان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضایی طی عملیاتی غافلگیرانه، ۱۰ سارق شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر پلیس منتقل کنند.

وی گفت: متهمان در تحقیقات اولیه و پس از رویت قرائن و شواهد تا کنون به ۲۰ فقره  سرقت احشام از کازرون و شهرستان‌های همجوار اعتراف و پس از سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=82106

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.