• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز مطرح کرد؛

ضرورت فراهم کردن فضای اشتغال در مناطق کم‌برخوردار

  • کد خبر : 81806
  • 16 آذر 1402 - 20:27
ضرورت فراهم کردن فضای اشتغال در مناطق کم‌برخوردار
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز به اهمیت حفظ کرامت انسانی به عنوان یکی از دروس اخلاقی اسلام اشاره نمود.

به گزارش سحاب پرس، مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز در بازدید از مرکز خوداشتغالی بانوان حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام به اهمیت حفظ کرامت انسانی به عنوان یکی از دروس اخلاقی اسلام اشاره نمود و بر توجه ویژه به حفظ کرامت انسانی بانوان سرزمین‌مان تاکید کرد.
سیدعبدالرضا دستغیب گفت: این مرکز توسط یکی از خیرین ارجمند در دو طبقه ساخته شده که امکان اشتغال بانوان در منطقه کوشک‌میدان و مجاور آن را فراهم نموده و به نام حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه اشتغال، اعتماد به نفس انسان را افزایش می‌دهد؛ افتتاح چنین مراکزی را فرصتی برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار عنوان کرد تا با اعتماد به نفس بیشتر و آسودگی خاطر بتوانند از زحمات و دست‌رنج خود، مخارج زندگی‌شان را تامین کنند.
دستغیب با تاکید بر ضرورت اهدای ارزاق به نیازمندان در وضعیت اقتصادی امروز جامعه توسط خیرین نیکوکار، فراهم کردن فضای اشتغال در مناطق و محلات کم‌برخوردار با حمایت خیرین را بسیار مهمتر دانست و یادآور شد: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز آمادگی دارد؛ تا با همکاری شهرداری‌های مناطق به ویژه مناطق کم‌برخوردار عرصه را برای ورود خیرین و ساخت چنین مراکزی مهیا کند.

شهردار منطقه ۵، مرکز خوداشتغالی حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام را تنها مرکز خوداشتغالی بانوان سرپرست خانوار در این منطقه نام برد که از سال گذشته با حمایت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز به بهره‌برداری رسیده است.
رضا مسعودی ابراز امیدواری نمود که این مراکز در دیگر مناطق محروم نیز ایجاد گردد تا بتوان بخشی از محرومیت‌های این مناطق را کاهش داد.

افسانه خواست‌خدایی نیز با اشاره به فعالیت ۱۰۰ بانوی سرپرست خانوار در این مرکز خوداشتغالی، این توفیق راحاصل تلاش شهرداری، شورای شهر، مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز و مجموعه سپاه عنوان کرد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با حمایت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان وام بدون بهره در اختیار این بانوان قرار گرفته است و حمایت از این بانوان و مرکز خوداشتغالی همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: با نظر شورای شهر و شهرداری شیراز قرار است در دیگر مناطق ۱۱ گانه شیراز فضای کسب‌و‌کار و خوداشتغالی ایجاد گردد تا بتوان در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار و حمایت بانوان سرپرست خانوار این مناطق گام موثری برداشت.
خواست‌خدایی درخصوص ایجاد باغات مهربانو در دیگر مناطق شیراز گفت: در باغ مهربانوی منطقه ۱۱ شیراز، علاوه‌بر ایجاد فضای نشاط و تفریح‌، فضای اشتغال‌زایی نیز فراهم شده است که نمونه‌ی دیگر این باغ در منطقه ۸ شیراز نیز ایجاد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81806

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.