• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
با حضور استاندار فارس؛

رونمایی پوستر رویداد ملی جامعه پرداز با محوریت هویت زن، خانواده و فرزندآوری

  • کد خبر : 81591
  • 15 آذر 1402 - 7:59
رونمایی پوستر رویداد ملی جامعه پرداز با محوریت هویت زن، خانواده و فرزندآوری
پوستر رویداد ملی جامعه پرداز با محوریت هویت زن، خانواده و فرزندآوری با حضور مسئولین استانی رونمایی شد.

به گزارش سحاب پرس، آئین رونمایی از پوستر رویداد ملی جامعه پرداز با محوریت «هویت زن، خانواده و فرزندآوری» با حمایت معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی خانواده به همت موسسه مردم نهاد تعالی جوان فردا با حضور استاندار فارس برگزار شد.

در این آئین که همزمان با برگزاری قرارگاه اجتماعی استان بود، دکتر محمد هادی ایمانیه ضمن تسلیت ایام شهادت ریحانه النبی(س)، موضوع کاهش طلاق و پیشگیری از آن را مورد اهمیت دانست و گفت: کاهش طلاق در ذخیره افزایش جمعیت، جوانی جمعیت و فرزند آوری نقش بسیار مهمی ایفا می کند. در بعضی موارد آمارها کاهش طلاق را روایت می کنند اما در مقابل ازدواجی صورت نگرفته است که منجر به طلاق شود.

استاندار فارس با تاکید براینکه می بایست مراقب بود تا آمارهای ارائه شده با حقیقت همخوانی داشته باشد، افزود: وقتی ازدواجی انجام نشده، کاهش طلاق نیز بی معناست پس آمارها حتما با در نظر گرفتن همه جوانب و تطابق با حقیقت بیان شود.
وی، تصریح کرد: تمام جلسات، سخنرانی ها، رونمایی ها و پیگیری ها باید منجر افزایش ازدواج و فرزند آوری و کاهش طلاق شود و در نهایت همزمان با افزایش جمعیت، بویژه جمعیت جوان روبه رو شویم؛ اگر این موارد محقق شود که عالیست در غیر این صورت در مقدمه ایستاده اید.
دکتر ایمانیه اظهار داشت: معتقدم نتایج برنامه ها و اقدامات باید در بازه های کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت اثرات ملموس داشته باشد و این مُهِم زمانی بالفعل می شود که برنامه ریزی برای هر سه مقطع وجود داشته باشد و هر مرحله نیز پیش مقدمه مرحله‌ی دیگری نباشد؛ این موارد برای موضوعاتی که آمار ارائه می شود بصورت ویژه مدنظر باشد.
نماینده عالی دولت در فارس به آمارهای ارائه شده واکنش نشان داد و گفت : همه دست‌اندرکاران اعم از سمن‌ ها و دستگاه‌های دولتی باید، عدد بصورت آمار ارائه کنند که ارزش آماری داشته باشد تا درصورت ارزشمند بودن اقدامات به سایر مناطق گسترش یابد.
وی بر ضرورت همراهی همه دستگاه ها، نهادها، موسسات دولتی و خصوصی برای افزایش جمعیت و جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت : باید با ارائه بسته های تشویقی موسسات دولتی و بخش خصوصی را در این عرصه دخیل کنیم؛ بعنوان مثال تمام روسای ادارات شهرستانی و مدیران کل توجیه شوند که ازدواج و فرزند آوری در زیرمجموعه خود را رصد و در صورت افزایش ازدواج و کاهش طلاق در آن مجموعه، بعنوان دستگاه پیش‌رو معرفی و تقدیر شوند.
استاندار فارس در پایان این جلسه از پوستر “رویداد ملی جامعه پرداز” که با محوریت هویت زن، خانواده و فرزندآوری ۲۹ و ۳۰ آذر در فارس برگزار می شود رونمایی کرد.

الهام مشکل گشا مجری برگزاری این رویداد ملی ضمن دعوت از فعالان حوزه های هویت زن، خانواده و فرزندآوری، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام رایگان و حضور در این رویداد ملی در آخرین روزهای آذرماه ۱۴۰۲، به آدرس سایت taalijavan.ir مراجعه نمایند.

دبیر مؤسسه مردم نهاد تعالی جوان فردا گفت: شرکت‌کنندگان با حضور در این رویدادملی این امکان را دارند که با ارائه توانمندی‌ها، تجارب و دستاوردهای مجموعه خود گام مؤثری را در حل مسائل استان رقم بزنند.

وی از حوزه ها، مراکز مشاوره با رویکرد ایرانی – اسلامی، حلقه های میانی، مؤسسات خانواده محور(ازدواج، طلاق، جمعیت)، مؤسسات خیریه، مراکز فعال در سبک زندگی، اساتید برجسته و بنام و گروه‌های تبلیغی و گفتمانی در حوزه خانواده، اندیشکده‌ها، کنشگران واسطه گری ازدواج، گروههای جهادی خانواده محور و … را برای شرکت در این رویداد ملی به میزبانی شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی دعوت کرد.

مشکل گشا در آخر اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۹۱۷۸۸۴۰۳۵۵ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81591

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.