• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

صدور اولین پروانه کسب کشاورزی در بیضا

  • کد خبر : 81233
  • 12 آذر 1402 - 9:05
صدور اولین پروانه کسب کشاورزی در بیضا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از صدور نخستین پروانه کسب کشاورزی از طریق سامانه "سبک" (sabak) اتاق اصناف کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با بیان اینکه در اوایل آذر ماه سال جاری نخستین اتاق اصناف کشاورزی و منابع طبیعی در بین هشت شهرستان جدیدالتاسیس، در بیضا راه اندازی شد افزود: تاکنون چهار اتاق اصناف در استان فارس تشکیل شده است.

او اذعان کرد: اتاق اصناف این شهرستان متشکل از دو اتحادیه صنفی زراعت، باغبانی و منابع طبیعی و اتحادیه دام و طیور می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اظهار کرد: در بیضا بالغ بر ۱۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۲۵۰۰ نفر، عضو اتحادیه های کشاورزی هستند.

 به گفته وی؛ اتاق اصناف امکان صدور شناسنامه باغ و پروانه کسب کشاورزی در ۶۶۰ کد شغلی زیر بخش حوزه کشاورزی را دارد.

مویدی تصریح کرد: پروانه کسب کشاورزی توسط اتحادیه‌های صنفی کشاورزی، پس از اخذ مدارک و مستندات شغلی و حرفه‌ای و بررسی میدانی از واحد صنفی صادر می‌شود و با عنایت به صحت اعتبار آن در موارد لزوم می‌تواند مورد استناد در تمام مراجع قانونی قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: عمده اهدافی که در اتاق اصناف دنبال می شود، ساماندهی، سازماندهی، نظم بخشی و در نهایت دفاع از اصناف کشاورزی و افزایش مسئولیت در قبال حمایت از حقوق کشاورزان در سطحی بالاتر و استانی است.

وی با اشاره به اینکه شناسنامه و پروانه کسب این اتاق مورد تائید وزیر اقتصاد در درگاه ملی مجوزها می باشد توضیح داد: بزودی با اتصال سامانه سبک به درگاه ملی مجوزها، دریافت کلیه خدمات دولتی توسط کشاورزان بر اساس اصالتشان در این سامانه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81233

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.