• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس؛

ضرورت مهارت‌آموزی جامعه معلول و استثنایی برای ورود به بازار کار

  • کد خبر : 81146
  • 11 آذر 1402 - 15:49
ضرورت مهارت‌آموزی جامعه معلول و استثنایی برای ورود به بازار کار
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس مهارت‌آموزی جامعه معلول و استثنایی را مقدمه ورود آنان به بازار کار در آینده دانست و گفت: در جهت تقویت تعاون و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در بین دانش‌آموزان استثنایی، از تمام امکانات و ظرفیت‌ها بهره گرفته خواهد شد.

چراغ مهارت‌آموزی و آموزش کارآفرینی در زمینه اشتغال دانش‌آموزان استثنایی به همت یکی از تعاونی ها روشن شده و ساماندهی و بهره گیری از این منابع و خلق کسب و کار توسط آن‌ها به عنوان یک راهبرد اصلی در دستور کار قرار گرفته است.   تعاونی فراگیر ملی مدارس استثنایی فارس از سال گذشته با اتکا به حمایت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و همراهی خیرین اجتماعی و مهارت‌آفرین توانسته بسترهای لازم را برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به این دانش آموزان فراهم کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با حضور در همایش کیمیای محبت و آیین تجلیل از خیران اجتماعی و مهارت آفرین، مهارت آموزی جامعه معلول و استثنایی را مقدمه ورود آنان به بازار کار در آینده دانست و تاکید کرد: در جهت تقویت تعاون و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در بین دانش‌آموزان استثنایی، از تمام امکانات و ظرفیت‌ها بهره گرفته خواهد شد.

وحید خداپرست با اشاره به همراهی خیرین اجتماعی و مهارت‌آفرین در راه‌اندازی تعاونی فراگیر ملی مدارس استثنایی فارس و اعتماد جامعه هدف به نحوه فعالیت این تعاونی، گفت: اشاعه فرهنگ تعاون در مدارس، چشمگیر نیست و بر همین اساس، مراکز آموزشی و دانشگاهی باید به این بخش، اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اهیمت نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون در مدارس و ضرورت یادگیری کار گروهی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: بسیاری از مشکلات مدارس با محوریت بخش تعاون، قابل حل خواهد بود همچنین یکی از مهم‌ترین مشکلات کارجویان، نداشتن مهارت عملی کافی است که مهارت‌آموزی و کسب فعالیت‌های عملی را می‌توان از مهم‌ترین مولفه فرهنگ تعاون و مقدمه اشتغال دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از تولید به عنوان اصلی‌ترین مقوله در حوزه اقتصاد و اشتغال کشور نام برد و تاکید کرد: فعالیت این تعاونی در این سطح و با حضور این اعضا، امر خیر و پسندیده‌ای است که باید با برنامه‌ریزی در جهت افزایش تولید و فروش محصولات دست ساخته جامعه هدف، تقویت شود.

خداپرست بر حمایت‌های لازم جهت توسعه فعالیت‌های این تعاونی تاکید کرد و افزود: توجه به نقش مهارت‌آموزی در توسعه فرهنگ کارآفرینی، ضرورت توانمندسازی دانش‌آموزان استثنایی و زمینه‌سازی برای ورود آن‌ها به بازار کار آینده از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، در این همایش از مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، معاون تعاون و مدیر روابط عمومی این اداره کل و همچنین سایر خیرین اجتماعی و مهارت آفرین که در راه‌اندازی و تقویت فعالیت‌های تعاونی فراگیر ملی مدارس استثنایی فارس نقش داشتند با تولیدات و دست ساخته‌های جامعه هدف این تعاونی تقدیر شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81146

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.