• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

سیلی در فارس رخ نداده است

  • کد خبر : 80303
  • 01 آذر 1402 - 19:43
سیلی در فارس رخ نداده است
در پی انتشاری خبری از سوی روابط عمومی هلال احمر فارس با عنوان «امدادرسانی به ۲۴۱ نفر حادثه دیده سیل و آبگرفتگی در فارس»، مدیرعامل این جمعیت به ایسنا اعلام کرد: هیچ سیلی در استان فارس رخ نداده بلکه تنها آبگرفتگی بوده است.

بارش رحمت الهی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۲۹ و ۳۰ آبان‌ماه سال جاری در استان فارس آغاز شد و به خصوص این بارش‌ها در روز ۲۹ آبان‌ماه در اکثر شهرستان‌های استان شدت بیشتری داشت.

در این راستا خبرنگاران سحاب پرس بارها به مدیران مربوطه اعم از مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری، مدیرکل هواشناسی، مدیرکل راهداری و غیره تماس حاصل کرده تا آخرین وضعیت بارندگی‌ها را جویا شوند و هر سری اعلام شد که مشکل خاصی در استان نیست و تنها آبگرفتگی معابر بوده است.

شب گذشته خبری با عنوان «امدادرسانی به ۲۴۱ نفر حادثه دیده سیل و آبگرفتگی در فارس» از سوی روابط عمومی جمعیت هلال احمر فارس در اختیار رسانه‌های استان قرار گرفت که در آن خبر از تعداد افراد حادثه دیده از سیل و آبگرفتگی در چندین شهرستان استان داده بود و به همین دلیل به سراغ مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس رفتیم تا بدانیم آیا واقعاً سیلی در استان فارس رخ داده است و مسئولان و رسانه‌های  استان از آن بی‌اطلاع هستند.

حسین درویشی در این رابطه به خبرنگار سحاب پرس گفت: یکسری آیتم‌ها و اصطلاحاتی در جمعیت هلال احمر وجود دارد که با بقیه سازمان‌های بحران متفاوت است به عنوان مثال وقتی تصادف جاده‌ای رخ می‌دهد، ممکن است هیچکس در این تصادف مصدوم نشود اما در هلال احمر به افرادی که در این حادثه اذیت می‌شوند، اصطلاحاً حادثه دیده می‌گویند.

وی با تأکید بر اینکه سیلی در استان فارس طی بارندگی اخیر رخ نداده است و تنها آبگرفتگی معابر و منازل بوده است، گفت: وقتی آبگرفتگی رخ دهد اصطلاح جمعیت هلال احمر سیل و آبگرفتگی است یعنی اینجا تنها تفاوت اصطلاحات است و به همین دلیل ممکن است همه مردم از این اصطلاحات مطلع نباشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با ذکر این نکته که به داوطلبانی که خبر مذکور را منتشر کرده‌اند تذکر داده شد که در اطلاع‌رسانی‌های رسانه‌ای بعدی از واژه سیل برای آبگرفتگی استفاده نشود، گفت: در بارندگی اخیر تعدادی منازل در شهرستان‌های ذکر شده در خبر مذکور دچار آبگرفتگی شدند و  امدادگران به کمک آن‌ها رفتند و با استفاده از پمپ آب تخلیه آب از منازل را انجام دادند.

درویشی ادامه داد: در اینجا مثلاً در یک منزل که آب گرفته است، ۴ نفر زندگی می‌کنند ما به این ۴ نفر حادثه دیده سیل و آبگرفتگی اطلاق می‌کنیم که امدادگران به کمک آن‌ها رفته و آب جمع شده در منزل آنان را تخلیه کردند یعنی در این حادثه کسی دچار مصدومیت خاصی نشده است و تنها کمک به این افراد بوده است. به عبارت دیگر منظور از افراد حادثه دیده از سیل و آبگرفتگی، افرادی است که منزلشان دچار آبگرفتگی شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80303

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.