• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

جلوه وحدت حوزه و دانشگاه در همایش بین‌المللی «سیره نبوی(ص) در طب»

  • کد خبر : 80284
  • 01 آذر 1402 - 1:52
جلوه وحدت حوزه و دانشگاه در همایش بین‌المللی «سیره نبوی(ص) در طب»
دبیر علمی ششمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی(ص) در طب»، این همایش را جلوه وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین محلی برای وحدت علمای شیعه و سنی و تبادل تجربیات اندیشمندان دانست.

محمود نجابت شامگاه، ۳۰ آبان‌ماه در آیین افتتاح ششمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی(ص) در طب» که به میزبانی حرم مطهر احمدبن موسی(ع) شیراز برگزار شد، گفت: این همایش جلوه وحدت حوزه و دانشگاه برای انجام تلاش‌های مشترک در عرصه سلامت و دین است.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: ۱۲ سال پیش که هجمه‌ای علیه پیامبر اکرم(ص) در یکی از کشورهای اروپایی رخ داد همزمان با واکنش همه مسلمانان، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توصیه اساتید و ریاست وقت برای کار عمیق علمی فرهنگی،  همایش بین‌المللی سیره نبوی(ص) در طب شکل گرفت.

دبیر علمی ششمین همایش بین‌المللی سیره نبوی(ص) در طب افزود: در این دوره ۱۰۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از بررسی ۶۳ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و ۷ مقاله برگزیده در نشست‌های تخصصی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اسلام دین هدایت است و قطعا آموزه‌های دینی بر نگرش و رفتار پزشکان تاثیرگذار خواهد بود، اظهار کرد: از نظرات اساتید، اندیشمندان، دانشجویان در برگزاری ششمین همایش بین‌المللی سیره نبوی(ص) در طب استفاده شده است و با توجه به توصیه مقام معظم رهبری درخصوص بسنده نکردن به برپایی جلسات،  ۱۰ نشست علمی همراه با کارگاه‌های تخصصی در دو روز آینده برگزار خواهد شد.

نجابت برنامه ویژه نشست معضلات و آسیب‌های اجتماعی با همکاری سازمان‌های مرتبط را یکی از رویدادهای مهم این همایش دانست و گفت: نقش آموزه‌های دینی در آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نشست تخصصی با آموزش و پروش فارس با حضور پروفسور گلشنی در خصوص آسیب شناسی تربیت دانش‌آموزان از رویدادهای مهم این دوره از همایش است.

دبیر علمی ششمین همایش بین‌المللی سیره نبوی(ص) در طب برگزاری نشست بین‌الملل با حضور اساتید خارج از کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: از برنامه‌های این همایش برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تسری دادن سیره نبوی در طب با نگاه به اسناد بالادستی است.

وی با بیان اینکه این همایش محل بیان وحدت اهل تشیع و تسنن و تبادل نظریه‌های جدید اندیشمندان خواهد بود، افزود: در یکی از نشست‌ها، مدل روان شناسی دینی در عمل معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80284

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.