• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

آمادگی فارس برای راه‌اندازی کلینیک روان‌شناسی بالینی اسلامی

  • کد خبر : 80282
  • 01 آذر 1402 - 1:42
آمادگی فارس برای راه‌اندازی کلینیک روان‌شناسی بالینی اسلامی
رئیس عالی ششمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی(ص) در طب» با اشاره به نقش آموزه‌های اسلام در درمان و پیشگیری بیماری‌های روحی گفت: این آمادگی داریم تا زمینه‌های راه‌اندازی کلینیک روان‌شناسی بالینی اسلامی را به صورت پایلوت فراهم کنیم.

محمدهادی ایمانیه شامگاه ۳۰ آبان‌ماه در آیین افتتاح ششمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی(ص) در طب» که به میزبانی حرم مطهر احمدبن موسی(ع) شیراز برگزار شد، گفت: امروزه پزشکی مدرن در برخی از بیماری‌ها با بن بست مواجه شده است و امیدواریم با کاوش در سیره پیامبر گرامی اسلام(ص)، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) بسیاری از بن بست‌های پزشکی را بشکنیم.

رئیس عالی ششمین همایش بین‌المللی سیره نبوی(ص) در طب افزود: شیوه پیشگیری از وقوع بسیاری از بیماری‌ها به خصوص روحی، روانی و حتی جسمی را می‌توانیم در اسلام و سیره اهل بیت(ع) جست‌وجو کنیم. اکنون روش‌های پیشگیری که طب نوین ارائه می‌کند آمیخته با اعتقادات نیست از این رو راهکاری موثر برای رفع آلام بیماران نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در گذشته علت‌های فوت سنین ۱۸ تا ۳۵ سال بیماری عفونی بود، اظهار کرد: اکنون علت فوت قشر جوان کشور تصادفات است و به نظر می‌رسد قوانین و روش‌های مختلف در جلوگیری از تصادفات  کارآمد نبوده است اما اگر آموزه‌های دینی را تقویتی کنیم پاسخ خوبی دریافت خواهیم کرد.

این پزشک متخصص بیماری‌های داخلی و کودکان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: تنها توصیه پزشکی برای بیماران کافی نیست از این‌رو در موضوع مصرف دخانیات، مرجع بزرگ اسلام آیت‌الله مکارم شیرازی مصرف دخانیات را حرام اعلام کردند و انسان‌های معتقد پس از این فتوا از دخانیات دست کشیدند.

استاندار فارس با اشاره به نقش موثر سیره اهل بیت(ع) و آموزه‌های اسلام در پیشگیری و حتی درمان بیماری‌های روحی، روانی و ناشی از بداخلاقی امروز بشریت، بیان کرد: در رفع اختلافات خانوادگی ثابت شده است که روان‌شناسی بالینی نتوانسته راهگشا باشد بنابراین روان‌شناسی بالینی اسلامی کارساز خواهد بود.

ایمانیه یادآور شد: بیشترین تخصص پزشکی در آمریکا روان‌پزشکی بوده و بیشترین مصرف دارو در بین آمریکایی‌ها برای درمان مشکلات روحی است که یقینا آموزه‌های اسلام می‌تواند چاره بیماری و دردهای به بن‌بست رسیده جهانیان باشد.

رئیس عالی ششمین همایش بین‌المللی سیره نبوی(ص) در طب با بیان اینکه استان فارس ظرفیت خودکفایی در روان‌شناسی بالینی اسلامی را دارد، گفت: آمادگی داریم با زمینه‌سازی، فراهم کردن کلینیک با تعرفه‌های مناسب روان‌شناسی بالینی اسلامی به صورت پایلوت در استان فارس اجرا شود.

وی پیشنهاد داد که دارالشفای حرم حضرت احمدبن موسی(ع) شاهچراغ میزبان روان‌شناسان بالینی اسلامی باشد تا بیماران این بخش تفاوتی میان این مرکز درمانی با سایر مراکز در سایه عنایات این امام‌زاده جلیل‌القدر حس کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ۹۵ درصد بزرگان شیعه معتقد به عدم وجود طب اسلامی هستند، تاکید کرد: در شریعت اسلام به سبک زندگی، روحی، اعتقادی و معنوی پرداخته شده است از این رو امیدواریم با خلق روش‌هایی متفاوت با شیوه‌های کنونی پیشگیری یا درمان در استان فارس طب فوق مدرن را خلق کنیم تا راهکاری بر دردهای بی‌درمان باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80282

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.