• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس؛

تلاش برای ثبت جشنواره انار و خرمالو شیراز در تقویم گردشگری

  • کد خبر : 79962
  • 29 آبان 1402 - 20:28
تلاش برای ثبت جشنواره انار و خرمالو شیراز در تقویم گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از تلاش برای ثبت جشنواره انار و خرمالو باغ‌های قصردشت شیراز در تقویم رویدادهای گردشگری ایران خبر داد.

سید مؤید محسن‌نژاد امروز، ۲۹ آبان در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شیراز گفت: تلاش خواهد شد تا جشنواره انار و خرمالوی باغ‌های قصردشت شیراز در تقویم رویدادهای گردشگری ایران به ثبت برسد.

وی اظهار کرد: استان فارس در هر حوزه‌ای از گردشگری سرآمد است به عنوان مثال شیراز یکی از ۲ شهر جهانی صنایع دستی ایران است که نه تنها برای فعالیت یک رشته خاص، بلکه با فعال بودن ۸۰ رشته صنایع دستی از جایگاه ویژه‌ای در این زمینه برخوردار است.

محسن‌نژاد با بیان اینکه استان فارس ۱۰ درصد آثار ثبتی و ۳۰ درصد آثار جهانی کشور را در خود جای داده است و از این نظر رتبه نخست کشور را دارد، بیان کرد: با اضافه شدن کاروانسرای ایزدخواست هم بیشترین آثار ثبتی جهانی در استان فارس قرار خواهد داشت و به‌همین دلیل می‌تواند کانون رویداهای مختلف باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس یکی از جذابیت‌های موجود برای جذب گردشگر را برپایی رویدادها دانست و گفت: هنگامی که یک رویداد گردشگری برگزار می‌شود همه اجزای جامعه میزبان از آن تاثیر می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: در این استان بیش از ۱۹۰ اقامتگاه بومگردی ثبت شده است اما در نقاط دارای قابلیت گردشگری کمتر شناخته شده، این زیرساخت‌های اقامتی نیازمند تقویت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در پایان یادآور شد: گردشگری صنعتی است که می‌تواند بر اقتصاد استان را متحول کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79962

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.