• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس؛

از سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری حمایت شود

  • کد خبر : 79944
  • 29 آبان 1402 - 17:03
از سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری حمایت شود
معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس خواستار حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به‌منظور ایجاد اشتغال شد.

محمد فرخ‌زاده امروز ۲۹ آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز  با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس در ابعاد مختلف گردشگری، بر ضرورت تقویت این صنعت به منظور ایجاد اشتغال پایدار با همدلی و وحدت مسئولان مربوطه تأکید کرد.

وی به برپایی نمایشگاه‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: نمایشگاه‌های گردشگری پارس و صنایع‌دستی استان فارس از چند سال قبل راه‌اندازی شد و سال گذشته هم این نمایشگاه در حد متوسط برگزار شد؛ اما امسال اهتمام ویژه‌ای برای برگزاری این نمایشگاه ایجاد شده است.

فرخ‌زاده تصریح کرد: این نمایشگاه‌ شاخصه بسیاری را داراست از جمله تمرکز ویژه‌ای بر موضوعات روابط بین‌الملل، برخورداری از امتیازات ویژه‌ای که در هیچ‌یک از نمایشگاه‌های کشور وجود ندارد، برپایی میز عشایر که در سطح کشور برپایی این میز را به فارس واگذار کردند.

معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس با تصریح اینکه ما در حوزه گردشگری در حوزه آموزش‌های عمومی در موضع قوی قرار نداریم، یادآور شد: باید در حوزه گردشگری حداقل‌های آداب و رسوم را به مردم آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین خصوصیات برگزاری این نمایشگاه‌ها بحث یادگیری و آموزش گردشگری است که در قالب میزگرد ارائه می‌شود، اضافه کرد: همچنین این نمایشگاه باعث ایجاد اشتغال خواهد شد.

فرخ‌زاده با تأکید بر اینکه سه عنصر مهم رفاه، آسایش و خانواده به‌عنوان سه محور کلیدی در حوزه گردشگری مطرح است، افزود: این عناصر کمک می‌کند تا ما بتوانیم فضای اجتماعی مؤثری را تجربه کنیم.

معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه ما باید به رونق سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری توجه ویژه‌ای را داشته باشیم، بیان کرد: سرمایه‌گذاران باید سرمایه‌گذاری با منفعت و با سود داشته باشند. همچنین برای تمام لایه‌های اجتماعی تأثیرگذار باشند.

فرخ‌زاده با تصریح اینکه آباده شهر جهانی منبت و شیراز شهر جهانی صنایع‌دستی است و استان فارس با بیش از سه هزار اثر ثبت شده رتبه اول را دارد، بر ضرورت تقویت این ظرفیت‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79944

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.