• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

توسعه آموزش‌های قرآنی در دانشگاه‌ها ضروری است

  • کد خبر : 79761
  • 28 آبان 1402 - 1:31
توسعه آموزش‌های قرآنی در دانشگاه‌ها ضروری است
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس با تأکید بر تقویت فضای قرآنی دانشگاه‌ها با برپایی محافل انس با قرآن گفت: توسعه آموزش‌های قرآنی در مجموعه دانشگاه ضروری است و مسئولان علوم قرآنی باید به این مهم جامعه عمل بپوشانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی امروز، ۲۷ آبان به‌مناسبت هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها در نشست شورای مشورتی قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: توسعه آموزش‌های قرآنی در مجموعه دانشگاه ضروری است و برای اجرای آن نیازمند همدلی و همراهی مسئولان علوم قرآنی هستیم.

وی از توسعه همکاری بیش از پیش با اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و افزود: لازم است محافل انس با قرآن در مجموعه دانشگاه به صورت منظم و مستمر همراه با برپایی دوره‌های آموزشی برگزار شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست بر توسعه فعالیت‌های قرآنی در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه تأکید کرد و افزود: تاثیر فعالیت‌های قرآنی در موفقیت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یکی از موضوعات مهمی است که باید دنبال شود لذا مجموعه معاونت فرهنگی دانشگاه بر توسعه فعالیت‌های قرآنی تلاش ویژه دارد.

سیدوحید حسینی، توسعه و گسترش فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی را امری مهم اعلام کرد و افزود: با وجود تحریم‌های چندین ساله موجود در حوزه‌های مختلف کشور، ایران اسلامی از توانمندی‌های بسیاری در دنیا برخوردار است که این مهم، به برکت وجود قرآن و اهل بیت(ع) است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صرف هزینه در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی با نگاه به آموزه‌های دینی را یک سرمایه‌گذاری برای آینده کشور عنوان کرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس، در این نشست عطاءالله امیدواری، رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گزارشی از عملکرد این اداره در مناسبت‌ها و محافل مختلف مانند گرامیداشت هفته قرآن و عترت، برگزاری محافل انس با قرآن، حضور در جشنواره قرآن و عترت، حفظ و ارتقای جایگاه دانشگاه در حوزه قرآن و عترت در کشور ارائه داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79761

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.