• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

روزی به یاد طلبه شهید خیابان‌های شیراز

  • کد خبر : 79434
  • 24 آبان 1402 - 15:35
روزی به یاد طلبه شهید خیابان‌های شیراز
اخلاق حسنه و لب‌هایی خندان از صفات بارز شیخ محمد بود که او را از همگان متمایز می‌کرد و پس از عمری مجاهدت در راه حرم حضرت زینب(س)،‌کمک به آسیب دیدگان و زلزله زدگان در اغتشاشات آبان ۱۴۰۱ در کوچه پس کوچه‌های خیابان معالی آباد شیراز با برخورد جسمی به سر مجروح شد و به آرزوی خودش رسید.

اخلاق حسنه و لب‌هایی خندان از صفات بارز شیخ محمد بود که او را از همگان متمایز می‌کرد و به دلیل روحیه کمک‌رسانی به مردم در میان عوام و خواص دیار فارس شناخته شده بود بنابراین هرجایی که ندای کمک برمی‌خواست اولین نفر در صحنه حاضر می‌شد تا به ندای مستضعفان لبیک بگوید.

شهید حجت‌الاسلام و المسلمین محمد زارع مؤیدی ۱۲ فروردین ۱۳۶۴ در منطقه بیضا در ‌۳۰ کیلومتری شمالغربی کلان‌شهر شیراز متولد شد و پس از اتمام دوران مدرسه جهت تحصیلات حوزوی به حوزه علمیه رفت.

خدمات‌رسانی به مردم و امدادرسانی به ویژه در مناطق محروم یا سیل و زلزله‌زده به عنوان بسیجی یا طلبه یا جهادگر، حضور در سیل لرستان و خوزستان و خدمات‌رسانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان و فارس، حضور فعال در موکب‌های اربعین، حضور فعال در عرصه‌های اجتماعی و مقابله با دشمن تکفیری و داعش در سوریه بخشی از زندگی کوتاه، پربار و پر افتخار این طلبه شهید است.

در نهایت پس از عمری مجاهدت و ایثار ۲۴ آبان ۱۴۰۱ در استان محل تولدش وقتی برای مقابله با برهم زنندگان نظم و امنیت به شیراز آمده بود، در خیابان معالی آباد نزدیک به میدان احسان به دست اغتشاشگران زخمی و در راه انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده به سرش به فیض شهادت نائل شد.

اسماعیل محبی‌پور یکی از مدافعان حرم و امنیت و مسئول تحقیق و پژوهش لشکر ۱۹ فجر در دلنوشته ای بدون روتوش برای این شهید والا مقام نوشت: «یکی بود یکی نبود، خیلی بودند، همشون هار و وقیح، هر چیزی تو دستشون مثل تفنگ یا پاره سنگ، مردم از وحشت این جمع کریه، کسب و کار و باغ و درسی واسشون نمونده بود. این طرف بچه مظلوم خدا. واسه چی؟ واسه خدا.

اون پاره سنگ و فرق سر، شد روضه گودال و سر…»

شیخ محمد شهادتش مبارک بود، خودش پاک پاک شد و بعد از دوماه آشوب،خیابانی در شیراز(میرزای شیرازی) را با تشییع پیکرش برای ملت(پارک ملت) ، پاک و آباد(معالی آباد) کرد.

دلنوشته بدون روتوش و ویراستاری به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید امنیت شیخ محمد مؤیدی ظهر روز ۲۴ آبان ۱۴۰۲

به گزارش سحاب پرس، از این شهید بزرگوار دو فرزند پسر بر جای مانده و حسین و محمدامین فرزندان ۱۰ و  ۱۳ ساله شهید محمد زارع مؤیدی و ادامه دهنده راه پدر هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79434

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.