• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مسئول امور دفاتر و ارتباطات نمایندگی ولی فقیه بنیاد مسکن کشور؛

احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در حریم شهرهای کوچک و روستا

  • کد خبر : 79035
  • 23 آبان 1402 - 17:02
احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در حریم شهرهای کوچک و روستا
مسئول امور دفاتر و ارتباطات نمایندگی ولی فقیه بنیان مسکن با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان این سازمان و سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طبق این تفاهم‌نامه بنا شد، در ازای تحویل اراضی رایگان در روستاها و حریم شهرهای کوچک، ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته شود.

حجت‌الاسلام علی امیری آتشانی  در دیدار با سید علیرضا حمیدی، مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بر لزوم توجه به تامین مسکن مددجویان و نیازمندان تاکید کرد و گفت: تأمین مسکن محرومان یک اولویت اصلی برای بنیاد مسکن است.

مسئول امور دفاتر و ارتباطات نمایندگی ولی فقیه بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن تفاهم کردند که در ازای تحویل اراضی رایگان در روستاها و حریم شهرهای کوچک، ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن محرومان  بین سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده است.

امیری آتشانی با اشاره به برنامه حمایت از ساخت مسکن محرومان توسط این نهاد انقلابی، اظهار کرد: اولویت اصلی حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) ایجاد سرپناه برای محرومان است.

وی با بیان اینکه در قالب مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن نیز امسال واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین به روستاییان متقاضی مسکن را هدف‌گذاری کرده‌ایم، تصریح کرد: سال آینده نیز همین تعداد زمین برای ساخت مسکن نهضت ملی در روستاها واگذار خواهیم کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این دیدار گزارشی از اجرای طرح‌های توسعه و محرومیت‌زدایی در استان فارس ارائه داد و با بیان اینکه از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون طرح هادی برای ۱۰۰درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار طرح تهیه شده است، افزود: از حدود یک هزار و ۶۹۷ روستای بالای ۲۰خانوار که افق طرح هادی آن‌ها به اتمام رسیده تاکنون ۷۵۲روستا معادل ۴۴درصد بازنگری شده است.

سید علیرضا حمیدی اضافه کرد: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون در یک هزار و ۲۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده که ۵۴.۹۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اجرای طرح هادی بهره‌مند شده ‌است.

وی، اعتبار مصوب جهت تهیه، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی را هفت هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در طول ۲سال گذشته حدود سه هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال به اجرای طرح هادی اختصاص داده شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79035

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.