• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد:

کشت گندم در فیروزآباد آغاز شد

  • کد خبر : 78885
  • 21 آبان 1402 - 11:56
کشت گندم در فیروزآباد آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از آغاز کشت محصول راهبردی گندم در هشت هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد،حبیب کوهکن با اشاره به اینکه رعایت تاریخ کاشت مناسب در رشد و تولید بهینه گیاهان زراعی بسیار مهم است، تصریح کرد: کاشت گندم در شهرستان فیروزآباد از اواسط آبان ماه آغاز شده است و تا اوایل دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵۰ تن بذر گندم گواهی شده خریداری و توزیع شده است، افزود: بذور توزیع شده شامل ۶۴۰ تن بذر گندم آبی از ارقام سیروان، چمران ۲، تیرگان، ترابی، برات، طلایی، تابان، جلال، پایا و ۱۱۰ تن بذر گندم دیم شامل ارقام کوهدشت، قابوس، ساورز و کریم هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بذر های گواهی شده بر افزایش عملکرد محصول اثر گذار است، اظهار کرد: گندمکاران برای تولید بهتر محصول باید تناوب زراعی، عمق کاشت مناسب، تراکم بذور، آبیاری به موقع و استفاده از ادوات کشت مکانیزه را مد نظر داشته باشند.

به گفته وی؛ مابقی بذور مورد استفاده نیز به صورت خود مصرفی و بعد از ضدعفونی شدن با قارچ کش‌های مناسب زیر نظر کارشناسان تامین می‌شود.

کوهکن اضافه کرد: افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و عملکرد مطلوب از نتایج رعایت تاریخ کاشت مناسب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد تاکید کرد: کشاورزان با توجه به احتمال وقوع مخاطرات طبیعی و تحت تاثیر قرار گرفتن محصولات نسبت به بیمه محصولات زراعی پاییزه اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78885

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.