• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیرکل راه و شهرسازی فارس؛

آغاز عملیات اجرایی بخشی از محور خرامه ـ ارسنجان ـ سعادت‌شهر

  • کد خبر : 78869
  • 20 آبان 1402 - 22:49
آغاز عملیات اجرایی بخشی از محور خرامه ـ ارسنجان ـ سعادت‌شهر
عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر از راه اصلی خرامه ـ ارسنجان ـ سعادت‌شهر و همچنین کمربندی شهر ارسنجان با اعتباری افزون بر ۷۷۲ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش سحاب پرس، مدیرکل راه و شهرسازی فارس امروز، ۲۰ آبان در مراسم افتتاح بخشی از محور خرامه ـ ارسنجان ـ سعادت‌شهر گفت: یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان را می‌توان همین محوری دانست که از سمت جنوب کشور به شهرستان‌های لار و جهرم به خرامه، ارسنجان و سعادت‌شهر می‌رسد و برای شهر شیراز نیز می‌تواند به عنوان یک محور کمربندی عمل کند.

محمودرضا طالبان افزود: با توجه به اهمیت آن، این پروژه در سفر اخیر رییس جمهور به استان به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار مطرح و اعتبارات مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: طول این محور حدود ۱۶۰ کیلومتر است که تاکنون۸۰  کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و حدود ۱۵ کیلومتر دیگر آن نیز که در منطقه خرامه قرار دارد در حال اجرا است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: این پروژه شامل کمربندی ارسنجان، کمربندی سعادت‌شهر و دوربرگردان روستای خوبریز و پل علی‌آباد که سال‌ها متوقف مانده بود، می‌شود و امیدواریم همگی آن‌ها به سرعت اجرا شوند.

طالبان، میانگین سالانه ساخت بزرگراه و راه اصلی در فارس تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم را ۱۰۴ کیلومتر برشمرد و افزود: این در حالی است که در دولت سیزدهم این میانگین به عدد ۲۰۸ کیلومتر رسیده است.

وی ادامه داد: در سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به فارس، علاوه بر پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، با حضور وزیر راه و شهرسازی شاهد افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه نیز در این استان بودیم.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: پروژه‌های راهسازی در استان در شرایطی در حال اجرا است که در استان با موانعی همچون محدودیت منابع، بدهی ۳۳۹  میلیارد تومانی به پیمانکاران و کمبود قیر نیز مواجه بودیم اما اجازه ندادیم که هیچ پروژه‌ای متوقف شود.

طالبان افزود: راه محور توسعه است و هر کجا که راهی اجرا شود، توسعه نیز ایجاد خواهد شد و ما در استان فارس می‌کوشیم که با تلاش و کوشش مضاعف عقب‌ماندگی‌های گذشته در حوزه راه‌سازی را جبران کنیم و در این مسیر به سرعت پیش رویم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78869

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.