• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
فرمانده سپاه فجر فارس؛

برگزاری مسابقه سرباز ماهر در فارس

  • کد خبر : 78772
  • 20 آبان 1402 - 19:44
برگزاری مسابقه سرباز ماهر در فارس
فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح استان فارس از برگزاری مسابقه سرباز ماهر در استان خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی به عامه مردم در خصوص مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و ایجاد انگیزه و اشتیاق سربازان مشمول به انجام وظیفه عمومی از عمده اهداف این مسابقه است.

به گزارش سحاب پرس، سردار یدالله بوعلی امروز، ۲۰ آبان در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از برگزاری مسابقه سرباز ماهر در فارس خبر داد و گفت: این مسابقه بین تمامی سربازان رده‌های نیروهای مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراجا فارس و وداجا در استان فارس طی چهار مرحله اجرا می‌شود که مرحله شهرستانی آن در حال برگزاری است.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: برگزیدگان مرحله شهرستانی در ۳۰ آبان‌ماه با حضور در مرحله استانی به رقابت خواهند پرداخت و ۷۰ درصد آزمون این مرحله به صورت کتبی است.

وی هدف از اجرای این مسابقه را اطلاع‌رسانی به عامه مردم در خصوص مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و ایجاد انگیزه و اشتیاق سربازان مشمول به انجام وظیفه عمومی دانست و اظهار کرد: در طول خدمت وظیفه عمومی، سربازان مهارت متناسب با علاقه خود را فرا خواهند گرفت.

سردار بوعلی در خصوص رشته‌های این دوره از رقابت‌ها بیان کرد: سربازان مستقر در یگان‌های نیروهای مسلح فارس در رشته‌های تیراندازی با سلاح کلاش، امداد و نجات، حفاظت فیزیکی، آمادگی جسمانی، تعمیرکار خودرو سبک، برنامه نویسی، عکاسی دیجیتال، تعمیرکار تلفن همراه، تعمیرکار آبگرمکن دیواری و پکیج، نانوایی سنتی، آرایشگری مردانه، درب و پنجره سازی پروفیل، تعمیرکار و نصاب کولر گازی، آشپز سنتی، تعمیر کار برق خودرو به رقابت خواهند پرداخت.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح فارس ادامه داد: مرحله قرارگاهی بین کلیه استان‌های کشور آذرماه امسال برگزار خواهد شد و برگزیدگان این بخش در دی و بهمن‌ماه به مرحله کشوری برای رقابت با سایر سربازان اعزام می‎شوند همچنین نفرات اول تا سوم کشوری از ۱۰ تا ۷ میلیون تومان به همراه مرخصی تشویقی و نفرات اول تا سوم قرارگاهی بین ۵ تا ۳ میلیون تومان به همراه مرخصی تشویقی بهره مند خواهند شد.

سردار بوعلی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح «مهارت‌آموزی سربازان» در نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۶ بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب برای افزایش توانمندی شغلی کارکنان وظیفه سربازان در طول دوران خدمت مقدس سربازی، قرارگاه مهارت‌آموزی در هر استان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه طرح مهارت‌آموزی سربازان در سه مرحله اجرایی می‎شود، گفت: سربازانی که قبل از خدمت تحت آموزش قرار گرفتند از تشویق‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند و در مصوبه اخیر سربازانی که قبل از اعزام، حرفه‌ای را فرا گرفتند با داشتن مدرک معتبر به ازای هر ۸۰ ساعت آموزش قبل از خدمت، ۱۰ روز تا سقف یک ماه کسر خدمت دریافت می‌کنند.

فرمانده سپاه فجر فارس روند اجرای طرح مهارت‌آموزی در حین خدمت سربازی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در طول خدمت، سربازان بنابه علاقه و انگیزه خود در پادگان آموزشی وارد یکی از عرصه‌های آموزش تخصصی در فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، سازمان تبلیغات اسلامی و ورزش و جوانان می‌شوند. همچنین مهارت‌های زندگی، سواد رسانه و فضای مجازی، مباحث حقوقی و اشتغال و کار آفرینی و کمک‌های امدادی را به عنوان آموزش‌های عمومی فرا می‌گیرند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح فارس ادامه داد: سربازانی که حرفه دارند اما از مدرک معتبر برخوردار نیستند نیز در چرخه طرح مهارت‌آموزی قرار می‌گیرند و با معرفی به سازمان فنی و حرفه‌ای پس از قبولی در آزمون صاحب مدرک خواهند شد تا در کنار بهره‌مندی از آن تخصص در یگان خدمتی، بتوانند در دوران پایان خدمت از تخصص خود به نحو احسن استفاده کنند.

بوعلی با اشاره به اینکه در گذشته توانمندسازی سربازان وجود داشته اما به صورت متمرکز و هدف‌مند نبوده است، تاکید کرد: در حین خدمت سربازی، کارکنان وظیفه از ظرفیت درون سازمان و برون یگان خدمتی استفاده خواهند کرد که درون سازمان آموزش، یادگیری مهارت و … انجام می‌شود و پس از آن به کارگاه‌های برون یگان خدمتی برای تکمیل مهارت خود اعزام خواهند شد.

وی حمایت نیروهای مسلح از سربازان ماهر را مورد توجه قرار داد و افزود: پس از پایان خدمت سربازان با برگزاری جلسه قرارگاه استانی نیروهای مسلح، سربازان شناسایی شده و متناسب با علاقه خود مورد حمایت قرار می‌گیرند از این رو در سال گذشته ۳۷ هزار و ۸۵۳ نفر در آموزش های عمومی و ۹ هزار و ۶۸۳ نفر در طرح مهارت‌آموزی تخصصی سربازان شاغل در نیروهای مسلح استان فارس تربیت شدند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه به ۹۴۳ نفر از سربازان طرح مهارت‌آموزی تسهیلات واگذار شده است، اظهار کرد: در سال گذشته تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به هر سرباز بنابه شغل و مهارت از محل تبصره ۱۶ تسهیلات به ۷۹۹ نفر و ۱۴۴ نفر از سایر ردیف‌های بودجه تسهیلات با بیش از ۸۵ میلیارد تومان دریافت کردند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح فارس از افزایش سقف تسهیلات سربازان طرح مهارت‌آموزی به ۱۵۰میلیون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به ۳۸۶ میلیارد تومان و ۱۱۰ میلیارد از منابع بسیج سازندگی استان در سال جاری پیش‌بینی شده است که سربازان می‌توانند به نمایندگان قرارگاه مهارت‌آموزی مستقر در یگان خود مراجعه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78772

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.