• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز؛

جوانان را از خود طرد نکنیم

  • کد خبر : 78263
  • 15 آبان 1402 - 21:31
جوانان را از خود طرد نکنیم
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز بر ضرورت توجه بیش از پیش خانواده‌ها به جوانان خود تأکید کرد و گفت: جوانان را از خود نرانیم که با طرد کردن، آن‌ها را برای همیشه از دست خواهیم داد.

به گزارش سحاب پرس، سومین جلسه آموزش پیشگیری از اعتیاد در خانواده‌ها به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز در خانه سلامت، امید و زندگانی محله ده‌پیاله و با حضور مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز، اعضای هیئت امنای خانه محله ده‌پیاله، عضو شورای شهر و رییس کمیته محرومیت‌زدایی، نماینده بهزیستی و نمایندگان شهرداری منطقه ۲ و با حضور جمع قابل توجهی از بانوان ساکن منطقه امروز، ۱۵ آبان‌ماه برگزار شد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز در این نشست به اهمیت نقش بانوان در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: متاسفانه مصرف مواد مخدر صنعتی در بین جوانان افزایش چشم‌گیری داشته است که بانوان به جهت روحیه لطیف و مهربانی که خداوند در وجودشان به ودیعه نهاده و ارتباط بیشتر جوانان با مادرانشان، می‌توانند نقش موثری در پیشگیری از گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر داشته باشند.

سیدعبدالرضا دستغیب، پیشگیری قبل از وقوع بحران را بسیار کم‌هزینه‌تر خواند و افزود: با صرف هزینه کم می‌توان از وقوع بحران جلوگیری کرد اما وقوع بحران هزینه‌های سرسام‌آور مادی و معنوی برای خانواده‌ها و دولت به همراه خواهد داشت. خطر در کمین خانواده‌هاست؛ پس جوانان را از خود نرانیم که با طرد کردن، آن‌ها را برای همیشه از دست خواهیم داد.

وی به اهمیت ارتباط اولیا با معلمان اشاره کرد و افزود: اگر بر آموزش اولیا و معلمان توجه بیشتری شود، با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز، همچنین آسیب‌های اجتماعی را مانند زنجیره‌ای متصل دانست که پیشگیری از هر کدام می‌تواند از وقوع دیگر آسیب‌ها جلوگیری کند.

دستغیب، با توجه به نقش سازمان بهزیستی به عنوان متولی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، موفقیت این سازمان در مسیر رسالتش را توجه بیشتر به سازمان‌های مردم‌نهاد عنوان و اضافه کرد: در تفاهم‌نامه منعقد شده مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با سازمان بهزیستی، این مجمع آمادگی خود را جهت ایفای بخشی از وظایف این سازمان اعلام کرده است اما افسوس که زمان به سرعت درحال گذر است و خیلی زود، دیر می‌شود.

وی بر توجه مدیران شهری به رفع محرومیت‌های کالبدی و فیزیکی در کنار محرومیت‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و با بیان اینکه رفع هر کدام نیازمند رفع دیگری است؛ این مقوله را لازم و ملزوم یکدیگر عنوان کرد و گفت: امیدواریم تا مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز هم بتواند در مسیر رفع این محدومیت‌ها گام بردارد.

اعتیاد، بمبی که بی‌صدا خانه‌ها را ویران می‌کند

محمدصادق ادیب، مسئول خانه سلامت، امید و زندگانی محله ده‌پیاله نیز در این نشست با ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین گفت: رسانه‌های سراسر دنیا ویرانه‌های فلسطین را به تصویر می‌کشند و همه مردم می‌بینند که چگونه بمب‌ها خانه‌های فلسطینیان را ویران ‌می‌کند اما اعتیاد بمبی است که بی‌صدا خانه‌ای را ویران می‌کند و دیده نمی‌شود.

وی افزود: اعتیاد آنقدر بی‌صدا می‌آید و فرد، خانواده و جامعه را ویران می‌کند که حتی افراد خانواده و جامعه نیز آن را نمی‌بینند.

ادیب ابراز امیدواری کرد تا با همکاری سازمان‌های متولی و حضور بیشتر مردم بتوان ضمن آگاهی بخشی به خانواده‌ها، گام موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78263

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.