• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
دبیر جامعه روحانیت شیراز؛

برپایی دوره «تعالی و تحول مدیریت فرهنگی» در حرم آستانه شیراز

  • کد خبر : 78250
  • 15 آبان 1402 - 18:52
برپایی دوره «تعالی و تحول مدیریت فرهنگی» در حرم آستانه شیراز
رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز از برپایی دوره «تعالی و تحول مدیریت فرهنگی» در این حرم مطهر خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری امروز، ۱۵ آبان با اشاره به اینکه امسال مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی ) «تحول» و «امیدآفرینی» توسط مجموعه های انقلابی و اجرایی را مطالبه خود عنوان کرده‌اند، گفت: البته پیشرفت‌های انقلاب و مجموعه‌های دولتی در ابعاد مختلف ستودنی است اما برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و تحقق بیانیه گام دوم نیاز به «تحول» مداوم و متناسب با شرایط و وضعیت روز کشور و جهان وجود دارد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز اظهار کرد: اینکه رهبری حکیم و فرزانه انقلاب در ابتدای قرن جدید هجری شمسی بر کلید واژه «تحول» و «امیدآفرینی» تاکید می‌ورزند، نشان می‌دهد در کنار قله‌های افتخاری که تاکنون فتح شده نباید از حرکت به سمت قله‌های اصلی غافل شد. اگر تنها به این جایی که به برکت خون پاک شهدا و انقلاب مردمی رسیده‌ایم دلخوش شده و دچار ایستایی شویم، آسیب می‌بینیم، چرا که هنوز با نیل به آرمان‌های یک جامعه مهدوی فاصله داریم.

وی با بیان اینکه «تحول» یک ضرورت غیر قابل انکار در زندگی اجتماعی بشر است، افزود : برای در امان ماندن از در جا زدگی در مسیر خدمت‌رسانی باید به ضرورت اصل «تحول» معتقد باشیم تا از شیوع ناامیدی پیشگیری کنیم در حالی که «تحول» همواره در جهت «امیدآفرینی» است و این اصل باید سرلوحه مجموعه‌های اداری و انقلابی قرار گیرد تا از رسوخ آفت رخوت درون آن‌ها جلوگیری شود.

طاهری با تأکید بر اینکه امامزادگان «قطب فرهنگی» و محور تحولات اجتماعی اقتصادی و فرهنگی هستند، گفت: در مجموعه حرم این اتفاق نظر وجود دارد که پیشگامی در عمل به مطالبه‌های رهبری باید شعار و رویه اصلی قرار گیرد و از آنجا که خاصیت «قطب فرهنگی» بودن این است که بتواند برای جامعه الگو سازی کند، تصمیم گرفته شد تا برگزاری دوره «تعالی و تحول مدیریت فرهنگی» برای مسئولان و کارکنان حرم مطهر، آغازگر یک حرکت جهادی و امیدآفرین شود.

وی در پایان حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) را آماده انتقال تجربیات و میزبانی گفت‌وگوهای تحول‌آفرین دانست و تعامل فرهنگی و اجتماعی با مجموعه‌های انقلابی و اداری را به عنوان سیاست‌های این «قطب فرهنگی » مطرح ساخت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78250

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.