• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیرکل آموزش و پرورش فارس؛

تلاش فارس برای میزبان جشنواره نوروزی کشورهای فارسی‌زبان

  • کد خبر : 78172
  • 14 آبان 1402 - 19:23
تلاش فارس برای میزبان جشنواره نوروزی کشورهای فارسی‌زبان
مدیرکل آموزش و پرورش فارس از تلاش برای میزبانی این استان از جشنواره نوروزی کشورهای فارسی‌زبان منطقه خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، محمدخلیل عسکری در آئین دیدار وزیر آموزش و پرورش با معلمان جدید الورود شهر شیراز گفت: در سفر قبل وزیر آموزش و پرورش به فارس، به واسطه استعدادهای درخشان دانش‌آموزان استان فارسی، چهار موقعیت و ظرفیت؛ شیراز گذرگاه علم و فناوری کشور و آسیا، شیراز میزبان مسابقات ورزشی دانش‌آموزان آسیایی، شیراز مرکز انجمن‌های ادبی کشور و برگزاری جشنواره مجریان برتر دانش‌آموزی، به استان فارس واگذار شد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم فارس میزبان جشنواره نوروزی کشورهای فارسی زبان منطقه باشد، افزود: همچنین با توجه به اینکه از مجموع ۹۰۰ نفر دانش‌آموز کشور که در مراکز حفظ قرآن همراه با تحصیل، مشغول هستند تعداد ۷۰۰ نفر در مراکز بیت‌الاحزان‌های استان فارس حضور دارند لذا از وزیر آموزش و پرورش فارس تقاضا داریم استان فارس به عنوان قطب قرآنی کشور معرفی شود.

عسکری در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه فرآیند جذب معلمان را به شیوه نوین و با نهایت تلاش انجام دادیم، به کمبود معلم نیز اشاره کرد و افزود: مدیران مدارس همکاری قابل تقدیری را در مسیر رفع کمبود معلم داشتند لذا در حوزه ابتدایی و متوسطه علاوه بر جذب‌های صورت گرفته، بالغ بر ۶۰۰ دانشجو معلم ترم هفت با ما همکاری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: همچنان منتظر جذب ۵۱۲ نفر در تکمیل ظرفیت هستیم تا فرایند مصاحبه آن‌ها در کانون‌های ارزیابی انجام شود.

وی ادامه داد: به کسانی که علاقه‌مند به جذب آموزش و پرورش هستند، می‌گوییم آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند تا نخبگان و نیروهای ولایی را جذب آموزش و پرورش کنند.

عسکری همچنین گفت: راهبرد مدرسه محوری را بر مبنای سند تحول بنیادین در مدارس استان عملیاتی کردیم لذا مدیران مدارس با ایفای نقش دانش‌آموزان و بهره‌مندی از ظرفیت خانواده‌ها این مهم را محقق کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پایان یادآور شد: در استان فارس بیش از ۹۴۲ هزار دانش‌آموز داریم که در بیش از ۸ هزار مدرسه در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78172

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.