• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
آیت‌الله دژکام؛

بودجه‌های فرهنگی به صورت سلیقه‌ای توسط مدیران هزینه می‌شود

  • کد خبر : 78158
  • 14 آبان 1402 - 13:00
بودجه‌های فرهنگی به صورت سلیقه‌ای توسط مدیران هزینه می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه تضمینی برای هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی در راستای نقشه مهندسی فرهنگی وجود ندارد، گفت: بودجه‌های فرهنگی به صورت سلیقه‌ای توسط مدیران هزینه می‌شود.

به گزارش سحاب پرس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز،  ۱۴ آبان در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس که به صورت برخط با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: باید ساز و کار اجرایی سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سطح ملی و استانی تنظیم شود و در کنار تلاش‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان بنا به دستور رئیس جمهور در این راستا، باید اهتمام به اجرایی شدن این نقشه بیشتر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه ملاحظات شورای فرهنگ عمومی در راستای اجرایی شدن سند در ضمن برنامه‌های اجرایی لحاظ شود، افزود: نقش سازمان برنامه و بودجه در این راستا و پیوست فرهنگی اکثر طرح‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تضمینی برای هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی در راستای نقشه مهندسی فرهنگی وجود ندارد، گفت: بودجه‌های فرهنگی به صورت سلیقه‌ای توسط مدیران هزینه می‌شود که با وجود کمبود اعتبار و امکانات این دوران، اگر چنین روندی ادامه یابد نتیجه درستی نخواهیم گرفت بنابراین باید مصرف اعتبارات فرهنگی در راستای مصوبات شورای فرهنگ عمومی و نقشه مهندسی فرهنگی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس در ادامه از رئیس جمهور خواست تا بودجه‌ای به عنوان مصرفی و هماهنگی جریان‌سازی فرهنگی در دستگاه‌ها و سمن‌ها به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها تخصیص دهد.

وی همچنین به سفر اخیر رئیس جمهور به استان فارس اشاره کرد و افزود: در این سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس قول اختصاص بودجه به شورای فرهنگ عمومی استان فارس دادند اما هنوز تخصیص انجام نشده است.

آیت‌الله دژکام پیشنهاد داد تا اجازه هزینه‌کرد بودجه به استان با توجه به نیازها داده شود و این هزینه‌کرد صرفاً به موضوعاتی که توسط کارشناسان مرکزی تعیین می‌کنند، نباشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78158

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.