• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

از کشف موتورسیکلت قاچاق ۵ میلیارد ریالی در گراش تا دستگیری کلاهبردار در آباده

  • کد خبر : 78024
  • 13 آبان 1402 - 22:03
از کشف موتورسیکلت قاچاق ۵ میلیارد ریالی در گراش تا دستگیری کلاهبردار در آباده
در اخبار کوتاه پلیس فارس اخباری همچون کشف موتورسیکلت قاچاق ۵ میلیارد ریالی در شهرستان گراش و همچنین کشف کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی در آباده آمده است.

فرمانده انتظامی گراش امروز، ۱۳ آبان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را بررسی کردند.

کرامت کریمی با بیان اینکه در بررسی‌های تخصصی مشخص شد که موتورسیکلت مورد نظر فاقد مدارک قانونی و قاچاق است، افزود: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از معاونت اجتماعی پلیس فارس، فرمانده انتظامی شهرستان گراش اظهار کرد: کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌ مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان آباده از دستگیری فردی که با وعده خرید اجناس به قیمت مناسب ۶۰ میلیارد ریال از یک شهروند کلاهبرداری کرده بود، خبر داد و گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با جلب اعتماد و با افتتاح حساب غیرواقعی و صدور چک‌های بلامحل، وی را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

سیدابوالفضل مسعودی ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد، فرد کلاهبردار طی درخواست و سفارش مقداری کالا و صدور چک‌های متعدد بلامحل به اسم افراد دیگر، از واریز وجه به حساب شاکی خودداری و متواری شده است.

این مقام انتظامی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان با بررسی‌های تخصصی و تلاش‌های شبانه‌روزی، در نهایت وی را در شهرستان ورامین شناسایی و ضمن اخذ نیابت و هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

مسعودی با بیان اینکه متهم در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این فرد ۶۰  میلیارد ریال از شاکی کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه فرد کلاهبردار با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: پایین بودن بیش از حد قیمت کالا و اجناس می‌تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای خرید سریع کالا و یا دریافت بیعانه باشد و شهروندان باید خرید و فروش ‌کالاهای خود را به صورت حضوری در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78024

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.