• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

تجمع مردم در روز جهانی مبارزه با استکبار در ۱۵۰ نقطه استان فارس

  • کد خبر : 78005
  • 13 آبان 1402 - 17:52
تجمع مردم در روز جهانی مبارزه با استکبار در ۱۵۰ نقطه استان فارس
همزمان با سراسر کشور، تجمع اقشار مختلف مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان در روز جهانی مبارزه با استکبار در ۱۵۰ نقطه استان فارس برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، این مراسم در شیراز امروز، ۱۳ آبان از ساعت ۹ صبح در میدان شهدا آغاز شد که تا هنگام ظهر ادامه داشت و در آن اقشار مختلف مردم اعم از دانش‌آموز، دانشجو، فرهنگیان، کارمندان، نیروهای نظامی و انتظامی، علما، فضلا، طلاب، پیر و جوان و زن و مرد فریاد استکبارستیزی را سردادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا با بیان اینکه روز جهانی مبارزه با استکبار را به تمام آزادی‌خواهان جهان تبریک می‌گویم، گفت: یک حرکت قرآنی امام با انقلاب خود شروع کردند که با دست جوانان ما این حرکت امتداد پیدا کرد و اکنون هم دشمن اصلی آمریکا و استکبار جهانی، جوانان با ایمان هستند و خطاب اصلی بیانیه گام دوم، جوانان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مهم‌ترین مأموریت جوانان را دشمن‌شناسی عنوان کرد و افزود: جوانان ما باید با دشمن اصلی که استکبار جهانی است مقابله کنند.

وی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی اظهار کرد: این عملیات به دست جوانان با ایمان انجام شد و امیدواریم این خط مقاومت اصیل مقابله با استکبار به دست این جوانان امتداد پیدا کند. جوانان شیراز قهرمان هم مثل همیشه پای کار هستند و امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق اهداف رهبری و اهداف مقاومتی قرآن قدم‌های بلندی برداریم.

جعفر قادری نیز در حاشیه  این  مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: دانش‌آموزان فلسطین  به دلیل  حملات  اسرائیلی‌ها  نمی‌توانند به مدرسه بروند و نسبت به زنده ماندن خود کمترین اطمینان را دارند و همین مسائل باعث شده است که فضای رعب و وحشتی در غزه ایجاد شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: دانش‌آموزان فلسطینی نمی‌توانند از کمترین امکانات آموزشی استفاده کنند و این باعث تاسف است لذا دانش‌آموزان ما باید از این شرایط و امکاناتی که در دسترسشان است قدر بدانند و از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند.

وی با اشاره به عدم امکانات در غزه گفت: دانش‌آموزان غزه نیاز به امکانات آموزشی دارند که متأسفانه اکثر زیر ساخت‌های غزه تخریب شده است.

قادری مجددا از دانش‌آموزان کشورمان خواست قدر موقعیت‌های خود را بدانند و از شرایط موجود برای پیشرفت خود در حوزه علمی و دیگر موارد استفاده کنند که زمینه تعالی جامعه را هم رقم بزنند.

وی گفت: مسئولان نیز از این فضایی که در کشور برای علم و دانش فراهم شده است برای استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان بهره گیرند و دانش‌آموزان هم دینشان را به جامعه ادا کنند و تلاششان بر این باشد که دسترسی به آخرین یافته‌های علمی داشته باشند.

وی بیان کرد: امروز افتخار ما در جمهوری اسلامی این است که اگر تجهیزات ندادیم اما کشورهای مقاومت به‌راحتی از پیشرفت‌های کشور ایران بهره‌مند می‌شوند و با استکبار به مقابله می‌پردازند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه اگر با افتخار در کنار عراق ایستادیم به‌خاطر همین موفقیت‌ها و دستاوردهایی است که از دانشمندان و نیروهای متخصص جمهوری اسلامی ایران کسب شده است.

قادری در پایان با اشاره به حمایت از دانش‌آموزان توسط دانش‌بنیان‌ها افزود: باید دانش‌آموزان باانگیزه شناسایی شوند و مورد حمایت قرار بگیرند تا زمینه رشد علمی آن‌ها فراهم شود.

در ادامه این مراسم به سراغ تنی چند از دانش‌آموزان این مراسم که این روز هم به نام آنان نامگذاری شده است، رفتیم.

آتنا علیزاده،دانش‌آموز دبیرستان زهرای مرضیه ناحیه یک شیراز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا، گفت: امروز برای حمایت از فلسطین به همراه دانش‌آموزان جمع شدیم تا کمپینی تشکیل دهیم و فریاد مرگ بر آمریکا را در شیراز طنین‌انداز کنیم.

وی افزود: فلسطین کشته‌های بسیاری را داده است و زنان  و کودکان بسیاری به شهادت رسیده‌اند اما باز هم کشورهای اسلامی زیادی هستند که برای حمایت از فلسطین خونشان به جوش آمده و برای حمایت از آن‌ها برخیزیدند و مرگ بر اسرائیل و آمریکا گفتند.

دانش‌آموز دبیرستان زهرای مرضیه شیراز تصریح کرد: مردم فلسطین شرایط بسیار سختی را تحمل می‌کنند اما بدانند که ما مردم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم و تا پای جان از آنها حمایت می‌کنیم.

سیدمحمدرضا طهانی، دانش‌آموز دبیرستان علوم و معارف شهید مطهری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: آمریکا مصداق طاغوت است و تا زمانی که طاغوت وجود دارد عملا صدای حق شنیده نمی‌شود و  برای شنیده شدن صدای حق لازم است که جامعه جهانی طاغوت‌ها و جاهلیت را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: اگر در سال ۵۷ آمریکا عده‌ای را در ایران به شهادت رساند به دلیل این بود که می‌خواست صدای حق را خفه کند اما آمریکایی‌ها نمی‌دانند که کشته شدن افراد باعث جوشش نسل جدید می‌شود.س

سید عباس متولی، دانش‌آموز دبیرستان علوم و معارف شهید مطهری نیز در این مراسم با بیان اینکه آمریکا استکبار جهانی و شیطان بزرگ است و می‌خواهد در منطقه ما و کشورهای مسلمان دولتی مستقر نباشد، افزود: آمریکا هدفش بی‌ثباتی مناطقی از جمله کشورهای مسلمان است و اکنون شاهد این هستیم که آمریکا به  رژیم صهیونیست کمک می‌کند تا مردم بی گناه فلسطین را بکشد.

وی تصریح کرد: ما مردم مظلوم فلسین را حمایت می‌کنیم و ان‌شاءالله پیروزی مردم فلسطین و غزه نزدیک است و آن را جشن خواهیم گرفت. همچنین امیدواریم  پیروزی فلسطین با ظهور ولی عصر(عج) هم زمان باشد.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78005

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.