• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

آغاز فصلی نو برای افزایش تعاملات فارس و پکن

  • کد خبر : 77840
  • 10 آبان 1402 - 21:58
آغاز فصلی نو برای افزایش تعاملات فارس و پکن
طی نشست مشترک سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و سرکنسول چین در هرمزگان و رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های همکاری‌های دو جانبه، بین طرفین ارائه شد.

سید مهدی خادمی در نشست مشترک با “شو وی” سرکنسول چین در هرمزگان گفت: استان فارس به عنوان یکی از پهناورترین استان‌های جنوب کشور ، با قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب و موقعیت سوق‌الجیشی در پس کرانه، محور خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف به دیگر استان‌های جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب است.

جانشین استاندار فارس در کارگروه کشاورزی استان اضافه کرد: استان فارس استانی با پیشینه کشاورزی در حال حاضر دارای رتبه‌های برتر در تولید محصولات زراعی، باغی و گیاهان دارویی و همچنین تأمین‌کننده بخش قابل توجهی از پروتئین و گوشت قرمز کشور است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، خادمی با اشاره به اینکه روابط سیاسی و تعاملات دولت جمهوری اسلامی ایران با کشور چین در بالاترین سطح قرار داشته و در سایه این دیپلماسی سیاسی امکان گسترش دیپلماسی اقتصادی برای فعالین اقتصادی دو دولت وجود دارد، افزود: کشور چین یکی از اولویت‌های اصلی دولت جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی جهت گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: طی سنوات گذشته چین به عنوان شریک تجاری ایران محسوب شده و در حوزه صادرات و واردات بین دو دولت، طی سنوات اخیر شاهد رشد قابل قبولی بوده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: هم‌افزایی اقتصادی بین دول آسیایی از جمله چین و استان فارس در مواجهه با سیاست‌های ظالمانه تحریمی استکبار جهانی، نه تنها معادلات اقتصادی منطقه بلکه قادر خواهد بود معادلات اقتصادی جهانی را متحول کند.

خادمی پیشنهاد ویژه تشکیل میز اقتصادی مشترک استان فارس و چین با عاملیت و مشارکت بخش خصوصی را بسیار مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: این پیشنهاد موجب پذیرش سرمایه‌گذاری مستقیم، مشارکتی یا فاینانس در راه‌اندازی کارخانه‌های صنایع تبدیلی کشاورزی، انتقال تکنولوژی و دانش فنی در تولید ماشین‌آلات صنعتی و کشاورزی از چین به فارس و همچنین سرمایه‌گذاری در ایجاد خطوط آزاد راهی و خطوط ریلی از فارس به بوشهر و هرمزگان خواهد شد.

جانشین استاندار فارس در کارگروه توسعه صادرات از دیگر پیامدهای تشکیل میز اقتصادی مشترک استان فارس و چین را سرمایه‌گذاری در ایجاد مراکز درمانی و هتلینگ بین‌المللی در منطقه ویژه شهر سلامت، سرمایه‌گذاری در حوزه ایجاد مزارع انرژی هلی پاک و خورشیدی، سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع نفت،گاز و پتروشیمی، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و جذب توریسم و نیز ایجاد خط هوایی و پرواز مستقیم از چین به شیراز عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، شو وی اولین سرکنسول چین در هرمزگان است که حدود ۲ ماه است به این سمت منصوب شده است و حوزه فعالیت وی ۸ استان هرمزگان، فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری، سیستان و بلوچستان و خوزستان است که اولین ماموریت کاری و رسمی خود را به استان فارس داشته و اولین دیدار رسمی خود را با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس انجام اختصاص داده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=77840

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.