• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس؛

صدور بیش از ۲۵۰۰ شناسنامه ایمنی برای واحدهای شهرک‌های صنعتی فارس

  • کد خبر : 77512
  • 08 آبان 1402 - 15:32
صدور بیش از ۲۵۰۰ شناسنامه ایمنی برای واحدهای شهرک‌های صنعتی فارس
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: تاکنون با انجام طرح ویژه ممیزی ایمنی و بهداشت (HSE) در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای بیش از ۲۵۰۰ واحد صنعتی شناسنامه ایمنی صادر شده است.

به گزارش سحاب پرس، سید مصطفی هاشمی امروز، ۸ آبان در مراسم هفته نکوداشت پدافند غیرعامل با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی جزو تاسیسات حساس و زیربنایی کشوری به شمار می‌روند و  الزامات پدافند غیرعامل باید در آن‌ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: تلاش برای حفظ امنیت این شهرک‌ها ضروری بوده و نحوه اجرای پدافند غیرعامل در این شهرک‌ها نیز حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: با پیش‌بینی و رعایت موارد لازم در رابطه با ساخت‌وسازها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اجرای سیاست‌ها و روش‌های پدافند غیرعامل تلاش ویژه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه اصل پیشگیری و انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با حوادث و تهدیدات در اولویت برنامه‌های کمیته پدافند غیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار دارد، افزود: در این زمینه علاوه بر الزامات قانونی نظیر حفظ حریم واحدهای صنعتی و ایجاد و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی، احداث نیروگاه‌های برق مقیاس کوچک و احداث درمانگاه و جانمایی واحدهای صنعتی در زون‌های مختلف برخی اقدامات پیشگیرانه نظیر بازرسی ایمنی واحدهای صنعتی و تهیه شناسنامه ایمنی نیز به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

هاشمی با تصریح اینکه شناسایی واحدهای تولیدی ریسک پذیر به‌صورت متناوب در دستور کار است و اطلاعات مربوطه به‌صورت منظم به‌روزرسانی می‌شود، گفت:‌ تاکنون با انجام طرح ویژه ممیزی ایمنی و بهداشت (HSE) در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای بیش از ۲۵۰۰ واحد صنعتی شناسنامه ایمنی صادر شده و کار ممیزی برای صدور شناسه ایمنی سایر واحدهای صنعتی نیز در حال انجام است.

وی با تصریح اینکه طراحی و مکان‌یابی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید را نیز با در نظر گرفتن الزامات پدافند غیرعامل انجام می‌دهیم، تصریح کرد: سطح بندی شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای مقابله با تهدیدات احتمالی در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: زیرساخت‌های ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را مورد بازنگری قرار داده و در این راستا برنامه‌هایی تدوین کرده‌ایم که در دست اقدام است.

هاشمی با بیان اینکه دو نوع نگرش پدافندی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد، افزود: یک نگرش به واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی و نگرش دیگر به مجموعه زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی برمی‌گردد.

وی  افزود: سطح بندی‌ شهرک‌ها و نواحی صنعتی شامل پست‌های برق، مخابرات، شبکه‌های آب، گاز، ایستگاه آتش نشانی و TBS را در دستور کار داریم و مصون سازی زیرساخت‌های حیاتی شامل محوطه چاه‌های آب، دریچه‌های مخازن، دیوارها و هدایت آب‌های سطحی نیز انجام شده است.

هاشمی با بیان اینکه ۲ رزمایش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با مشارکت و هماهنگی اداره کل  پدافند غیرعامل استان  انجام گرفته است، افزود: این رزمایش‌ها با هدف دستیابی به آمادگی عملیاتی در زیرساخت‌های حیاتی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه این شرکت در سطح سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر کشور انتخاب شده است، تدوین طرح‌های پژوهشی و برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی برای بررسی مسائل نوین پدافندی در حوزه صنعت را از دیگر اقدامات این سازمان در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=77512

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.