• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

آغاز اعزام‌های دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب ایران

  • کد خبر : 77291
  • 07 آبان 1402 - 16:43
آغاز اعزام‌های دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب ایران
اعزام دانش‌آموزان استان فارس به اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب ایران از امروز آغاز شد.

به گزارش سحاب پرس، محمدخلیل عسکری امروز، ۷ آبان‌ماه در آیین بدرقه اولین کاروان دانش‌آموزان دختر اعزامی به سرزمین‌های نور در شهرستان داراب که همزمان با ۴ شهرستان، نی ریز، زرین دشت، استهبان و خنج صورت گرفت، با بیان اینکه ۲۵ درصد از شهدای استان فارس دانش‌آموز هستند، افزود: دانش‌آموزان باید به سمت مکان‌های برکت‌آفرین بروند و یکی از این مکان‌های بابرکت، سرزمین‌های نور است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس،  بسیج دانش‌آموزی  را تجلی‌بخش فرهنگ و هنر انقلاب دانست و بیان کرد: در دهه شهدای دانش‌آموزی، یادواره شهدا با محوریت دانش‌آموزان در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: کجای دنیا کشوری می‌تواند با دست خالی جلوی نیمی از دنیا بایستد. این اتفاق مهم به واسطه ایمان و رشادت‌های جوانان ما در دهه شصت اتفاق افتاد لذا هر قدم از خاک جبهه‌ها مملو از خون شهدایی است که با نثار خون خود ایران را در جهان سرافراز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تأثیر اردوهای راهیان نور در دانش‌آموزان گفت: چه جایی بهتر از سرزمین‌های نور برای ما هویت‌ساز است، لذا بازسازی هویت‌های ما در زمان جنگ با زبان هنر در تقویت هنر بسیار موثر است.

عسکری با بیان اینکه فرهنگ رزمندگان دوره مقدس را باید نشر دهیم، گفت: اگر امروز رزمندگان اسلام در غزه بر دشمن صهیونیسم پیروز می‌شوند، به‌واسطه پیروی از ولی فقیه و تأسی از راه و رسم رزمندگان و شهدای جبهه مقاومت است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش پایانی سخنان خود استفاده از ابزار هنر و فضای مجازی برای انتقال ارزش‌ها را خواستار شد و اظهار کرد: از زبان هنر برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باید استفاده کنیم و نهایت بهره‌مندی از فضای مجازی در این مسیر صورت گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=77291

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.