• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
رئیس جهاددانشگاهی کشور در پیامی؛

تروریسم رژیم صهیونیستی مرز و دین نمی‌شناسد

  • کد خبر : 76767
  • 02 آبان 1402 - 12:00
تروریسم رژیم صهیونیستی مرز و دین نمی‌شناسد
در بخشی از پیام رئیس جهاددانشگاهی به مراسم اختتامیه جشنواره‌های «شهود قدسی» و «باران» و بزرگداشت حادثه حرم شاهچراغ(ع) آمده است: « حادثه شاهچراغ(ع) و امروز جنگ خونین غزه نشانگر آن است که تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی مرز ، دین و مذهب و انسانیت نمی‌شناسد و هر جا منافع اقتضا کند، اینان به وحشی‌ترین شکل حضور خواهند یافت».

به گزارش سحاب پرس،‌ حسن مسلمی نایینی به مناسبت آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر «شهود قدسی» و چهارمین جشنواره ملی دانشجویی شعر باران که امروز، دوم آبان ماه همزمان با سالروز نخستین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور مسئولان کشوری و استانی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز برگزار شد،‌ پیامی صادر کرد که امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس این پیام را قرائت کرد.

در متن پیام رئیس جهاددانشگاهی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به روان پاک شهدا، بالاخص شهدای گلگون کفن فلسطین  و غزه مظلوم و آرزوی نابودی رژیم غاصب صهیونیستی گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهیدان حادثه تروریستی شاهچراغ و ضمن آرزوی علو درجات برای شهدا و نابودی هرچه سریعتر رژیم های تروریست پرور اسرائیل و آمریکا و ایادی منطقه ای آنان.

تقدیر و تشکر ویژه از جهاد دانشگاهی استان فارس بالخصوص رییس  و معاون فرهنگی بابت برگزاری این رویداد.

سلام بر شما معززان مکرم که با حضور پرفیضتان ششمین دوره جشنواره قرآن و هنر وچهارمین جشنواره ی ادبی شعر باران را مشحون نور و روشنایی نمودید.

فرهنگ و هنر اسلامی متضمن عناصر سازنده‌ای از اندیشه و حکمت اسلامی است. در این رویکرد، ادب و هنر اسلامی بر اساس مفاهیم عرفانی و مضامین «عالم معنوی اسلام» تعبیر و تفسیر می‌شود.

براین اساس شعر و هنر هم در یک تلاقی عظیم با روح اسلامی دریای مواج معنویت و حکمت و عدالت شدند و مظهر موالفت و حماسه و باور و پرواضح است که شیراز جنت طراز ، دیار شعر و شعور و هنر و اندیشه، قلمرو فرزانگی و آزادگی و عصاره فرهنگ ایران اسلامی و روح تمدن و قلب عاطفی این سرزمین کهن است،‌لذا بر این اساس است که جشنوارهای  ملی قرآن و هنر و شعر باران در این دیار رقم می خورد.

خرسندیم و شادمان که ششمین دوره از جشنواره قرآن هنر و جهارمین جشنواره شعر و ادبیات باران را در جهاد دانشگاهی فارس به پایان رساندیم و روز اختتامیه آن را همزمان کردیم با شهادت مظلومانه  هموطنان مظلوممان در حادثه دهشتناک تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع)  و به پاسداشت این شهدای گرانقدر در این مکان مقدس جمع شدیم تا به  کتاب خداوند و کلام و سخن و هنر او کرنش کنیم.

حادثه شاهچراغ(ع) و امروز جنگ خونین غزه نشانگر آن است که تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی مرز ، دین و مذهب و انسانیت نمی‌شناسد و هر جا منافع اقتضا کند، اینان به وحشی‌ترین شکل حضور خواهند یافت و امروز ما موظیم تا ضمن مقاومت در برابر این تروریسم، در قالب جهاد تبیین این حقیقت را به جهانیان منتقل نماییم و در این مسیر از ابزار هنر و شعر نیز بهره گیریم.

همچنین بر اساس تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند: دستگاه‌های فرهنگی و هنری باید این حادثه با عظمت را همچون قضیه عاشورا و سایر مسائل تاریخی مورد توجه قرار دهند و به آیندگان منتقل کنند و تبیین این واقعیت‌ها جزو وظایف فعالان بخش‌های هنری، تبلیغی و نگارشی و همه دستگاههای فرهنگی است.

جای مسرت دارد که جهاد دانشگاهی فارس علاوه بر برگزاری این جشنواره‌های ملی در سال گذشته ۷ عنوان کتاب به عرضه چاپ رسانده و کتاب مکتوب شعر و عکس را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده و کتاب دیجیتال اخبار ایسنا و ایکنا را منتشر کرده و کتاب‌هایی نیز برای گروه سنی (ب و ج و د )بر کارهای خود افزوده است.

خود می‌دانیم راهی دراز در پیش داریم و کاری سترگ،‌ از خدا جوییم توفیق و لطف و عنایت و دستگیری تا انشالله  او راهگشایمان باشد در پایان، مجددا از همه شما عزیزان به خاطر برپایی این رویداد فاخر تشکر می‌نمایم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=76767

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.