• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا

برگزاری پنجمین کاروان ترویجی بهره وری ویژه الگوی کشت در بیضا

  • کد خبر : 76680
  • 02 آبان 1402 - 8:54
برگزاری پنجمین کاروان ترویجی بهره وری ویژه الگوی کشت در بیضا
پنجمین کاروان ترویجی بهره وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی پاییزه همزمان با سراسر کشور در شهرستان بیضا آغاز بکار کرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی بیان کرد: پنجمین و بزرگترین کاروان ترویج بهره‌وری الگوی کشت ملی محصولات زراعی کشت پاییزه سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲، در روزهای اول و دوم آبان ماه سال جاری با محوریت کشاورزان توانمند در سطح روستاهای دو بخش مرکزی و بانش برگزار می شود.

 او گفت: این کاروان برای کشاورزان تولید کننده محصولات زراعی کشت های پاییزه(آبی  و دیم) گندم، جو، گیاهان داروئی، گلرنگ ، کاملینا، نخود، عدس، سبزی و …، مددکاران ترویجی و مدیران عامل تشکل‌های بخش کشاورزی می باشد.

وی اظهار کرد: این کاروان ترویجی با همکاری جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی، آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، بنیاد ملی برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و اتحادیه صنف کشاورزی برگزار می گردد.

مویدی در خصوص اهداف پنجمین کاروان بزرگ ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی تاکید کرد: مهمترین اهداف این کاروان اطلاع‌رسانی، دانش‌افزایی و آگاهی‌بخشی در خصوص برنامه الگوی کشت ملی، کشت قراردادی محصولات زراعی و جهش تولید در دیم‌زارها، برقراری ارتباط با کشاورزان و پاسخ‌گویی به سؤالات و ابهامات آنان و  ارائه راهکارهای علمی و انتقال دانش و فناوری‌های نوین برای افزایش بهره‌وری مصرف آب، کاهش ضایعات، مصرف آب سبز، بیمه، مدیریت مخاطرات و تاب‌آوری است.

مویدی افزود: این کاروان در سطح پنج روستا، اقدام به برگزاری پنج کارگاه آموزشی تخصصی در کنار صدها آموزش انفرادی و پاسخگویی به پرسش های مراجعین همزمان با سراسر کشور در بیضا در حال برگزاری است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا ادامه داد: در این دو روز برنامه کاروان در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بیضا به صورت آفلاین برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=76680

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.