• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
رئیس کل دادگستری فارس؛

سامانه ارجاع هوشمند پرونده‌های قضایی ارتقا می‌یابد

  • کد خبر : 76631
  • 02 آبان 1402 - 1:53
سامانه ارجاع هوشمند پرونده‌های قضایی ارتقا می‌یابد
رئیس کل دادگستری فارس از تکمیل و ارتقاء سامانه ارجاع هوشمند خبر داد و افزود: با جدیت به دنبال عدالت در ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان هستیم.

به گزارش سحاب پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی امروز، اول آبان‌ماه در جمع کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس از تکمیل و ارتقاء سامانه ارجاع هوشمند خبر داد و افزود: با جدیت به دنبال عدالت در ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان هستیم چرا که ارجاع تعداد کثیری از پرونده به یک کارشناس علاوه بر ایجاد شبهه باعث طولانی شدن زمان پاسخ و در نهایت اطاله دادرسی می‌شود.

وی گفت: آراء قضایی بسیاری به واسطه نظرات تخصصی کارشناسان و اعتماد به این نظرات توسط قضات صادر می‌شود که همین امر نشان دهنده حساسیت جایگاه این فشر فرهیخته است.

رئیس کل دادگستری فارس به اهمیت امر آموزش و لزوم برنامه‌ریزی کانون کارشناسان جهت ارتقا و به‌روزرسانی دانش کارشناسان اشاره کرد و افزود: تنوع و گستردگی و تحولات لحظه‌ای در علوم گوناگون ایجاب می‌کند که برنامه‌ریزی‌های آموزشی نیز مستمر و پیوسته و بدون توقف در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین تقید به حفظ محرمانگی نظرات کارشناسی و نظارت‌های کانون را ضامن سلامت بدنه کارشناسی ارزیابی کرد و افزود: تجمیع شدن شاخص‌های گوناگون از جمله وجدان کاری کارشناسان، نظارت‌های قانونی در کنار آموزش‌های مستمر، نظرات کارشناسان را به عدالت نزدیک و از تشتت دیدگاه و تعارض در ارائه نظرات جلوگیری می‌کند.

موسوی در پایان با اشاره به راهبردهای موجود در سند تحول قوه قضاییه در حوزه کارشناسی از تشکیل کمیته نظارت بر ارجاع و عملکردها با مسئولیت معاون قضایی دادگستری استان خبر داد و افزود: اجرای سند تحول قوه قضاییه ضامن تعالی خانواده بزرگ دستگاه قضایی در همه حوزه ها، از جمله حوزه کارشناسی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=76631

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.