• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز؛

امضای تفاهم‌نامه احداث باغ پرندگان، شهر برفی و پارک کودک در شیراز

  • کد خبر : 76543
  • 30 مهر 1402 - 18:42
امضای تفاهم‌نامه احداث باغ پرندگان، شهر برفی و پارک کودک در شیراز
در ادامه‌ رایزنی‌های تیم اقتصادی شهرداری شیراز با هیئت سرمایه‌گذاری کشور ترکیه، بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری و چابکی شهرداری این کلان‌شهر در پیشبرد امور و ایجاد فضاهای جدید شهری تأکید شد.

به گزارش سحاب پرس، در ادامه‌ رایزنی‌های تیم اقتصادی شهرداری شیراز با هیئت سرمایه‌گذاری کشور ترکیه، جلسات فشرده‌ای با حضور رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر، معاون مالی و اقتصادی شهردار ی و رئیس و کارشناسان سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی  و هیئت ترکیه‌ای برگزار شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۳۰ مهرماه در این رابطه گفت: طی دو سال گذشته، رویکرد شورای اسلامی شهر به‌عنوان یک نهاد نظارتی، همراهی، همدلی و پشتیبانی از مجموعه شهرداری شیراز در پیشبرد اهداف سرمایه‌گذاری بوده است و امروز شاهد به بار نشستن این همدلی هستیم.

علیرضا اسکندری اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه احداث مجموعه تفریحی ـ گردشگری باغ پرندگان و شهر برفی در شیراز، نتیجه یک سال تلاش و پی‌گیری‌های مجدانه مجموعه شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی، جلب اعتماد و رضایت آنها و انجام فرآیندهای کاری به کوتاه‌ترین شکل، در سریع‌ترین زمان و با بیشترین همکاری بوده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز اظهار کرد: این کلان‌شهر نسبت به دیگر شهرهای کشور، ظرفیت گسترده‌ای برای اجرای پروژه‌های بزرگ و شاخص دارد.

حمیدرضا اسماعیلی گفت: اجرای پروژه‌های گردشگری از طریق مشارکت با سرمایه‌گذار از جمله شهر برفی، علاوه بر تأمین مطالبات شهروندان، می‌تواند زمینه را برای حضور حداکثری گردشگران در شیراز، به‌ویژه از شهرها و استان‌های جنوبی کشور فراهم کند که خود، حرکتی جدی در راستای رونق اقتصادی و تحقق توسعه پایدار شهر است.

وی بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری شیراز، طی دو سال گذشته عزم خود را در جهت جذب سرمایه‌گذار و رضایت خاطر آنها در فرآیند سرمایه‌گذاری جزم کرده است که ساخت پروژه آکواریوم شیراز با مشارکت هیأت سرمایه‌گذاری کشور ترکیه و حضور مجدد آنها و تمایل برای مشارکت دوباره با شهرداری شیراز و اجرای سه پروژه‌ سرمایه‌گذاری دیگر، بیانگر موفقیت تلاش‌های مدیریت شهری است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز گفت: ایجاد فضاهای جدید گردشگری و تقویت زیرساخت‌های شهر برای تأمین نیازهای شهروندان شیرازی و همچنین افزایش حضور گردشگران در شیراز، اولویت مجموعه مدیریت شهری برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری است.

هومان معصومی بیان کرد: در این راستا هرگونه همکاری و همراهی را با هیأت سرمایه‌گذاری انجام خواهیم داد تا فرآیند این مشارکت، کوتاه‌تر و رضایت‌بخش‌تر شود.

نماینده شرکت سرمایه‌گذاری ترکیه در نشست با تیم اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز نیز بیان کرد: از اولین برخوردهای کاری با مجموعه مدیریت شهری شیراز، متوجه شدیم که این شهرداری از چابک‌ترین مجموعه‌ها در میان تجربه‌های پیشینمان با دیگر شهرها هستند و اشتیاق آن‌ها برای پیشبرد سریع‌ امور برایمان ارزشمند و حائز اهمیت بود.

احمد تونجل گفت: پس از به نتیجه رسیدن قرارداد آکواریوم شیراز که اگرچه چهارمین آکواریوم ایران است اما بزرگ‌ترین آنها خواهد بود، بسته‌های پیشنهادی سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری و ظرفیت‌های شیراز را برای اجرای پروژه‌های گردشگری بررسی کردیم و در نهایت به سه طرح باغ پرندگان، شهر برفی و بوستان کودک رسیدیم که امیدواریم این تجربه‌ها نیز مانند آکواریوم، خوشایند و ماندگار باشد.

به گزارش سحاب پرس، این جلسات، مسائل فنی، روش‌های مالی و نحوه اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری باغ پرندگان، شهر برفی و شهر بازی که قرار است با رویکرد گردشگری در شیراز احداث شوند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت که این رایزنی‌ها در نهایت نیز منجر به امضای تفاهم‌نامه احداث پروژه‌های باغ پرندگان، شهر برفی و پارک کودک شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=76543

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.