• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2

مطالبه‌گری حق همه دانشجویان است

  • کد خبر : 75886
  • 24 مهر 1402 - 21:32
مطالبه‌گری حق همه دانشجویان است
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مطالبه‌گری را حق همه دانشجویان دانست و افزود: مطالبه‌گری نباید منجر به منفی‌نگری شود و این دو مفهوم نیز در مقابل یکدیگر قرار دارد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،  عباس شیراوژن امروز، ۲۴ مهرماه در دیدار با جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی و نمایندگان نهادهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حضور داوطلبانه و فعال دانشجویان را یکی از اصول اولیه و نیازهای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی، علمی و صنفی دانست و گفت: این موضوعات به ویژه امور فرهنگی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها، باید از سوی خود دانشجویان، نیازسنجی، برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرا شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مطالبه‌گری را حق همه دانشجویان دانست و افزود: مطالبه‌گری نباید منجر به منفی‌نگری شود و این دو مفهوم نیز در مقابل یکدیگر قرار دارد. مطالبه‌گری باید بر اساس واقع‌بینی و واقعیت‌نگری شکل گرفته و باید مطالبات را بر اساس شرایط موجود تنظیم کرد.

وی بر اهتمام دانشجویان برای پرداختن به موضوع جهاد تبیین در زمینه‌های فرهنگی و علمی تاکید کرد و گفت: جهاد تبیین، یکی از موثرترین فعالیت‌هایی است که همه دانشجویان به ویژه فعالان در زمینه‌های صنفی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، جهادی و هنری می‌توانند با پرداختن به آن، علاوه بر امیدآفرینی و روشنگری، روحیه منفی‌گرایی را از جامعه دور کنند.

شیراوژن، جهاد تبیین را گره‌گشای بسیاری از معضلات اجتماعی امروز از جمله خروج جوانان تحصیل کرده از کشور و همچنین عاملی برای خنثی‌سازی توطئه دشمنانی دانست که سعی در تزریق روحیه ناامیدی به جامعه ما را دارند.

وی، شیراز را یکی از قطب‌های اصلی شعر و ادب پارسی دانست و از برنامه‌ریزی برای حمایت از دبیرخانه دائمی جشنواره شعر سلامت در این دانشگاه خبر داد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت ورزش و تربیت بدنی در دانشگاه‌ها بیان کرد: رویکرد ما تاکید بر توسعه ورزش‌های همگانی است، اما به هیچ وجه ورزش‌های قهرمانی دانشگاه‌ها تعطیل نمی‌شود و به صورت منطقه‌ای شاهد برگزاری این تورنمنت‌ها هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار ضمن محکومیت شرارت‌های اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، گزارشی از شرایط کمی و کیفی نهادهای دانشجویی فعال در این دانشگاه و همچنین برنامه‌ریزی و چشم‌انداز آینده این نهادها را بیان کرد.

محمدحسین انباردار با بیان تلاش و برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای جذب هر چه بیشتر دانشجویان در نهادهای فرهنگی، جهادی، علمی و هنری برای سال تحصیلی جدید افزود: به تجربه اثبات شده، هر جا که دانشجویان ورود کرده و حضوری فعال داشته باشند، برکت و رحمت خداوند شامل آن حرکت بوده و در نهایت شاهد نتایج درخشان آن حرکت بوده‌ایم.

موضوعات صنفی، اشتغال دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ایجاد فضای بیشتر برای فعالیت رسانه‌ای و نشریات دانشجویی، تجهیز و به‌روزرسانی تجهیزات ورزشی خوابگاه‌ها، طرح و خدمت نظام وظیفه دانش‌آموختگان، نرخ ساعت کار دانشجویی و از سرگیری مسابقات ورزش‌های قهرمانی، از جمله مواردی بود که در این نشست، از سوی دانشجویان مطرح شد.

در این دیدار از پوستر مهرواره رویش رونمایی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=75886

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.