• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
معاون رئیس جمهور در افتتاح کارخانه فرو آلیاژ منگنز در شهرستان استهبان؛

معادن، عاملی مهم در اشتغالزایی و درآمد در همه مناطق کشور است

  • کد خبر : 75610
  • 22 مهر 1402 - 12:58
معادن، عاملی مهم در اشتغالزایی و درآمد در همه مناطق کشور است
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معادن را عاملی مهم در اشتغال زایی و درآمد در همه مناطق کشور دانست و گفت: معادن علاوه بر اشتغالزایی کمک می‌کنند تا نیازهای وارداتی خود را به مواد معدنی و مواد اولیه صنعت کاهش و در مواردی نیز این مواد را به صورت صادرات و ارز آوری مورد استفاده قرار دهیم.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس ، داود منظور، توسعه صنعتی در کشور را همراه و همگام با توسعه معدنی دانست.

وی با اشاره به اینکه استهبان کانون اصلی تولید انجیر در کشور است افزود: باید کمک کنیم تا وزارت صنعت، معدن و تجارت همگام با وزارت جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی را در منطقه توسعه دهند.

منظور به مشکل فراگیر خشکسالی و تنش آبی نیز اشاره کرد و گفت: در کشورمان کمتر جایی است که دچار تنش آبی نباشد و بحران خشکسالی و عدم بهره‌برداری صیانتی از ذخایر آبی کشور و برداشت‌های بیش از حد از ذخایر زیرزمینی از جمله عواملی است که به این تنش آبی دامن می‌زند.

او در ادامه گفت: امروز طرح‌های آبرسانی جزو بیشترین هزینه‌هایی است که در طرح‌های تملک انجام می‌ شود. در بخش آب، وزارت نیرو تمام ظرفیت و توان خود را به کار گرفته است تا بتوان آب پایدار را برای همه مناطق کشور تامین کرد که یکی از این طرح‌ها شیرین کردن آب از سواحل جنوبی کشور با کمک درآمدهای بخش صنعت و معدن به مرکز و بخش شرقی کشور است.

معاون رئیس جمهور از بخش کشاورزی نیز گفت: در کشاورزی باید تلاش کنیم موضوع الگوی کشت و استفاده موثر از منابع آب کشاورزی را با روش‌های جدید تامین آب و روش‌های جدید آبیاری مخصوصاً آبیاری زیر سطحی که تجربه موفقی هم در خوزستان و برخی نقاط کشور داشته‌ را به انجام برسانیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از دیگر اولویت‌های مهم دولت سیزدهم را تکمیل زیرساخت‌ها دانست و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بحث مدل و الگوی توسعه شهرستان‌ها برای هر کدام از شهرستان‌های استان برنامه توسعه را در چارچوب سند آمایش استان روز آمد خواد کرد.

از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست منظور با نخبگان استهبان راه‌های مواصلاتی و جاده‌ها بود که معاون رییس جمهور از پیگیری مستمر این موضوع در برنامه ۵ساله هفتم خبر داد و گفت: گفتنی است در ابتدای این مراسم افتتاح، یوسف کارگر فرماندار استهبان با انتقاد از محرومیت این شهرستان از اعتبارات نفت و گاز گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در استهبان وجود دارد و از مهم‌ترین دلایل آن خشک شدن دریاچه بختگان است، نمی‌توان استهبان را یک شهرستان برخوردار دانست و محرومیت این شهرستان از اعتبارات نفت و گاز بر مشکلات موجود افزوده است.

کارگر، خشک شدن دریاچه بختگان را برای بزرگترین انجیرستان دیم جهان نگران کننده توصیف کرد و بازنگری در محرومیت زدایی از اعتبارات نفت و گاز را مهم‌ترین مطالبه مردم دانست.

از مهمترین موارد مطرح شده دیگر از سوی فرماندار استهبان، تخصیص آب سد رودبال به آب شرب شهرستان استهبان با توجه به کمبود آب شرب شهری و روستایی و فرآوری و صادرات انجیر بود.

داود منظور،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه سفر به استهبان با نخبگان دیدار کرد.

او افتتاح کارخانه فرآوری منگنز را یک اتفاق مهم خواند. و گفت: سیاست دولت این است که ظرفیت‌های توسعه را در مناطق مختلف کشور فعال کند؛ به ویژه موضوع معادن، بهره‌برداری صیانتی و بهره‌برداری موثر و بهره‌ور از معادن یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است. منابع ملی که در اختیار دولت است به این مورد اختصاص خواهیم داد تا عقب ماندگی هایی که در این شهرستان در راه های مواصلاتی وجود دارد جبران شود.

مراکز آموزش عالی و دانشکده علوم قرآنی، همچنین سلامت، اورژانس و تکمیل مراکز درمانی از دیگر مباحث مطرح شده بود که معاون رئیس جمهور قول پیگیری داد.

در پایان نیز رئیس برنامه و بودجه کشور، اراده دولت سیزدهم را بر این دانست تا بیشتر از دولت‌های قبل، عدالت بین مناطق را برقرار کند و مناطق کم برخوردار از سهم بیشتری از امکانات برخوردار شوند.

گفتنی است در این واحد صنعتی که با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان احداث شده است ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=75610

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.