• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
رئیسی:

پیام شهدا برای ما، اجرای عدالت و ایستادگی در راه هدف است

  • کد خبر : 75184
  • 20 مهر 1402 - 20:53
پیام شهدا برای ما، اجرای عدالت و ایستادگی در راه هدف است

به گزارش سحاب پرس، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز ۲۰ مهر ماه، در ادامه سفر خود به استان فارس در جمع مردم شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ مردم استان فارس را مردمی اهل ادب و هنر و با فرهنگ توصیف کرد و گفت: این مردم در عرصه‌های مختلف آزمون و امتحان خود را […]

به گزارش سحاب پرس، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز ۲۰ مهر ماه، در ادامه سفر خود به استان فارس در جمع مردم شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ مردم استان فارس را مردمی اهل ادب و هنر و با فرهنگ توصیف کرد و گفت: این مردم در عرصه‌های مختلف آزمون و امتحان خود را به خوبی پس داده و نشان دادند در عرصه‌های مختلف اثرگذار هستند و نشان دادند مردمی مقاوم و با روحیه ایستادگی هستند.

وی ضمن تکریم یاد شهدای حرم شاهچراغ (ع) اظهار کرد: استان فارس، استان مفاخر، علما و اندیشمندان است. در حرکت عظیم تحریم تنباکو، این میرزای شیرازی بود که مردم با هدایت او در مقابل استعمار ایستادگی کردند.

رئیسی، فارس را مهدی دانست که در آن شهدای بزرگواری مثل شهید دستغیب، پرورش داده‌اند و افزود: این استان ۱۵ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است. باید سخن و پیام شهیدان را شنید که پیامشان بندگی خدا، اجرای عدالت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، ایستادگی و مقاومت در راه هدف، تلاش مجاهدانه در عرصه‌های تولید علم و دانش و فناوری، عزت‌آفرینی برای ملت بزرگ ایران است.

وی با بیان اینکه مردم استان فارس این پیام را از امامان و مامازادگان این خطه آموخته‌اند، افزود: مردم فارس پیام‌های عبادت خدا، خدمت به خلق خدا و تلاش برای جلب رضایت الهی و ایستادگی در مقابل دشمنان خدا را در سیره و سلوک حضرت احمدبن موسی و سیدعلاءالدین حسین(ع) آموختند.

رئیس جمهور کشورمان، مردم استان فارس را پیروان حقیق ائمه و امامزادگان دانست که در رفتار و سلوک آن‌ها این پیروی از سیره بزرگان و پیشوایان جلوه‌گر است و سپس افزود: استان فارس، پیشرو در حرکت‌های علمی و فناوری است همچنان که پیشرو در جهاد و دفاع مقدس بود.

رئیسی افزود: اینکه شیراز، قطب سلامت شده است به دلیل تلاش شبانه‌روزی جوانان، پزشکان متخصص و نوآور ما بوده است که اینجا را تبدیل به قطب سلامت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه شیراز حقیقتاً چهره زیبای تمدن ایرانی و راوی تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران زمین است، گفت: فارس به همین دلیل تبدیل به قطب گردشگری شده است. همواره جلوه‌های تمدن و مدنیت مردم را به این خطه کشانده است که جلوه‌های مدنیت را در استان فارس ببینند.

رئیس جمهور بیان کرد: مردمی که در این استان زندگی می‌کنند هم توجه به پیشینه و تاریخی این استان داشته و هم به نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها و صنایع دستی پرداخته‌اند که این مسئله هم دارای دو ویژگی است؛ یکی هویت‌بنیان و دوم خانواده محور است لذا استان فارس جلوه یک استان پرتلاش در بسیاری از خانواده‌ها برای صنایع دستی است.

رئیسی با بیان اینکه در استان فارس هر خانواده خود یک کارگاه تولیدی صنایع دستی است، گفت: زنان مدیریت در اقتصاد و صنایع دستی و در این نوع تولید به عهده دارند.

وی در ادامه با یادآوری اینکه قبل از این سفر تیمی را برای احصای خواسته‌ها و نیازهای مردم به استان فارس مأمور کرده است، افزود: بعد از دور اول سفر که در جمع مردم فارس حضور پیدا کردم، مقرر شد کارهایی انجام شود. از مسائلی که خواست مردم بود، مسئله آب شرب و آب کشاورزی است که همواره مورد توجه مردم در این استان است.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه بحمد الهی با اقداماتی که انجام شد خط دوم انتقال آب از سددرودزن به شیراز افتتاح خواهد شد و خط سوم انتقال آب هم در دست اقدام که به زودی خبررسانی می‌شود، گفت: نکته دیگر، راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل بود که برای مردم و جوانان که جویای کار و شغل هستند رنج‌آور است لذا یکی از برنامه‌هایی که در دولت در دستور کار قرار دادیم بحث فعال کردن واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل و واحدهای تولیدی است.

رئیسی بیان کرد: امروز راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل از صنایع و بخش‎‌های تولیدی وارد کانال ۵۰۰۰ تا شده است یعنی در این دو سال ۵۰۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل به حول و قوه الهی راه‌اندازی شده و به همین میزان اشتغال ایجاد شده است.

وی تلاش برای احیای کارخانه قند ممسنی، کارخانه آزمایش مرودشت و آی تی آی را از جمله اقدامات دولت در همین راستا برشمرد و گفت: حتماً این کارخانه‌ها به مدار تولید افزوده خواهند شد و شرایط آن‌ها با اقداماتی که انجام شده متفاوت خواهد بود.

رئیس جمهور یکی دیگر از درخواست‌های مردم به خصوص جوانان را بحث اشتغال عنوان کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده در استان طی این مدت، ۷۷ هزار شغل در فارس ایجاد شده است و کاری شده که آمار بیکاری در استان فارس به ۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه اشتغال بسیار مهم است، گفت: امروز افتخار داریم به مردم بگوییم در ۲۳ استان کشور مشکل بیکاری حاد دیگر نداریم و به ۵ درصد رسیده است.

رئیسی با تأکید بر اینکه فضای کار و تلاش در صنایع و رونق واحدهای صنعتی مثال‌زدنی است، گفت: ما از وعده ایجاد سالی یک میلیون شغل در کشور عقب نیستیم، یعنی تا امروز دولت توانسته است برای ایجاد شغل و فعالیت واحدهای تولیدی و کار کشاورزی در همه عرصه‌ها گام هایی با کمک مردم و به دست توانای آنان و با همت مردم بردارد.

رئیس جمهور کشورمان موضوع بعد را مسئله مسکن عنوان کرد و افزود: مسئله مسکن هم نیاز کشور هم تکلیف قانونی هم وظیفه دولت می‌دانم. امروز با تلاش‌های استاندار فارس و مسئولان راه و شهرسازی شاهد هستیم که هم ۱۰ هزار واحد مسکن در این سفر تحویل متقاضیان خواهد شد و هم به آنانی که متقاضی زمین بودند و خودشان آمادگی ساخت دارند با تسهیلاتی که تقدیمشان می‌شود ۳۰ هزار زمین تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشور ما زمین کم ندارد و با مدیریت خوب، استان فارس از نظر زمین و مسکن استانی پیشرو است، افزود: سفرهای بعدی هم به استان فارس خواهیم داشت و آنقدر به استان‌ها سفر می‌کنیم تا مشکلات آن‌ها برطرف شود.

رئیسی با تصریح اینکه مسئله مسکن برای جوانان دغدغه ماست و حتما موضوع مسکن جزو مواردی است که شاید بتوان گفت روزی نمی‌گذرد الا اینکه پیگیر مسئله مسکن در تمام استان‌های کشور نباشم، گفت: جوانان بدانند تمام تلاش خود را می‌کنیم و دولت هم بنا دارد به وعده‌هایش عمل کند و اگر به هردلیلی توفیق پیدا نکردیم آنچه گفتیم صد درصد انجام شود این شهامت و شجاعت وجود دارد که در محضر مردم بگوییم به چه دلایلی چند درصد از وعده‌ها انجام شده است چراکه این دولت، دولت صادق الوعد و شفافی است.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس گفت: در یک استانی که استان گردشگری است، راه‌های مواصلاتی بسیار اهمیت دارد. زیرساخت این استان راه‌های مواصلاتی است. امروز آزادراه شیراز ـ اصفهان افتتاح کردیم و به یاری خدا افتتاح آزادراه شیراز ـ بوشهر هم رقم خواهد خورد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه راه‌های مواصلاتی از زیرساخت‌هاست که دنبال می کنیم، گفت: توجه به موضوع ریل همچنان در دستور کار ریلی برای استان فارس است.

رئیسی مسئله مهم دیگر در ارتباط با استان فارس را مسئله فرهنگ دانست و افزود: مردم فارس فرهنگ‌دوست هستند لذا توجه به فرهنگ این استان، اصالت‌ها و هویت مردم را در حوزه مسائل فرهنگی در کنار مسائل اقتصادی مدنظر قرار خواهیم داد و دولت در کنار جمع فرهنگیان نسبت به فرهنگ در استان فارس توجه خواهد کرد.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، تلاش دشمن در این بود که در فارس انحرافاتی در مسائل فرهنگی ایجاد کند اما مردم دلداده احمدبن موسی(ع) ایستادگی کردند، گفت: این مسئله موجب عصبانیت دشمن و باعث شد تا مأموران خود را برای ترور و ایجاد وحشت به حرم امن الهی بفرستند و در اینجا به ترور بیگناهان و زائران حرم دست بزنند و کودکانی را به خاک و خون کشیدند و امروز هم همانها در غزه جنایت علیه بشریت می‌کنند و کودکان را به خاک و خون می‌کشند.

وی اظهار کرد: امروز احساس می‌کنیم نوای پساصهیونیستی و نابودی این رژیم از مناره‌های مسجدالاقصی صهیونیستی به گوش می‌رسد. سراشیبی تند و بی‌بازگشت رژیم صهیونیستی کاملاً احساس می شود آن هم با این کشتاری که نسبت به مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین به راه انداخته‌اند که البته همگی نشانه استیصال و درماندگی رژیم صهیونیستی است.

رئیسی در ادامه خطاب به مردم فارس گفت: این استقبال گسترده مردم از رئیس جمهور و هیئت دولت، مسئولیت ما را در دولت مصاعف می‌کند که همیشه در خدمت شما باشیم. دولت و همکاران ما با همه وجود تلاش می‌کنند که رفاه برای مردم و کاستن از مشکلات آنان را به ارمغان بیاورند و امروز در اینجا با خدای خود پیمان بستیم که به مردم وفادار بوده و با تمام وجود برای رفع مشکلات آنان گام برداریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=75184

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.