• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شیراز تغییر کرد

  • کد خبر : 74637
  • 17 مهر 1402 - 1:47
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شیراز تغییر کرد
طی مراسمی، از زحمات رشید رشیدی قدردانی و ارسلان اشرافی به عنوان رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شیراز معرفی شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی شیراز امروز، ۱۶ مهر در شیراز برگزار شد.

رئیس کل دادگستری فارس در این مراسم ضمن تقدیر از رئیس کل سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز با تقدیم ابلاغ ریاست قوه قضائیه، ارسلان اشرافی را به عنوان رئیس کل جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز و محمدمهدی انصاری، حجت‌الاسلام محمد امین غفاری، حجت‌الاسلام علی خورشیدی و حمید تقی‌زاده را نیز به عنوان معاونین جدید رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز معرفی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی، رمز موفقیت مجموعه قضایی استان را پاسداشت جایگاه پیشکسوتان امر قضا و مدیریت قضایی عنوان کرد و افزود: تلاش کرده‌ایم در تغییرات مدیریتی که امری معمول است دیدگاه‌های علمی و تجربی به نسل‌های جدید مدیران انتقال یابد و مدیران جدید ادامه دهنده مسیر تحول و تعالی قوه قضائیه مطابق سند بالادستی ابلاغی باشند.

وی ضمن تبریک هفته ناجا و تمجید از همکاری دوجانبه و نزدیک فراجای استان در مأموریت‌های مهم و حساس، امنیت امروز جامعه را مرهون تلاش‌های نیروهای خدوم انتظامی خواند و تصریح کرد: تعامل کاری دو مجموعه قضایی و انتظامی تثبیت‌کننده امنیت جامعه است و این امر در رأس برنامه‌های مسئولان قضایی قرار گیرد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوران مدیریت شش ساله رشیدی در دادگاه‌های عمومی و انقلاب  شیراز، بیان کرد: علی‌رغم فراز و نشیب‌های فراوان، سرشار از موفقیت‌های متعدد بوده است، از جمله این موارد افزایش تعداد شعب در راستای کاهش اوقات رسیدگی و افزایش کیفیت ارائه خدمات قضایی در محاکم شیراز است.

رئیس شورای قضایی استان فارس، هر موفقیتی را حاصل تلاش‌ها و کار گروهی قضات و کارکنان دانست و تأکید کرد: تغییرات مدیریتی زمینه‌ساز ایجاد تحولات در بدنه است و این روند در دادگاه‌های شیراز با توجه به ظرفیت‌های علمی مجموعه باید ادامه یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی، اجرایی و تجارب رئیس کل جدید دادگاه‌های شیراز، گفت: حضور اشرافی در هر جایگاهی منتج به تحول و تعالی بوده و همین انتظار نیز امروز در دادگاه‌های شیراز وجود دارد.

موسوی خواستار تشکیل کمیته‌های نظارتی مختلف از جمله کمیته نظارت بر کارشناسی‌ها و همچنین بررسی علل افزایش پرونده‌های مسن و قدیمی شد و افزود: این‌ها مواردی هستند که در آسیب‌شناسی‌های انجام شده مورد تقاضای مراجعان بوده و اصلاح آن زمینه تقویت رضایت عمومی را فراهم خواهد کرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی دادگستری استان فارس همچنین به ساماندهی کامل شعب نامتعارف اشاره کرد و خواستار راه‌اندازی  واحد بازبینی پرونده به قوی‌ترین شکل ممکن شد.

وی، کار انقلابی و جهادی همکاران در کنار قدرت علمی و تجربی آنان را، زمینه‌ساز تحول و پیشرفت دادگستری ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: با مدیریت جدید و تزریق ایده‌های نو در ۵ ماه باقی‌مانده از سال شاهد رویدادهای تحولی مناسبی در دادگستری شیراز باشیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس بر توسعه رسیدگی‌های بدون کاغذ، رسیدگی‌های علنی آن‌لاین با طرفین پرونده و تقویت بهره‌برداری از سامانه‌های ایجاد شده در خصوص استعلامات مالی و سوابق  افراد و شهود حرفه‌ای تأکید کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74637

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.