• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

نمایشگاه‌های محصولات دانش‌بنیان و صنعت نفت در شیراز برپا می‌شوند

  • کد خبر : 74581
  • 15 مهر 1402 - 22:38
نمایشگاه‌های محصولات دانش‌بنیان و صنعت نفت در شیراز برپا می‌شوند
طی روزهای ۱۶ تا ۱۹ مهرماه جاری نمایشگاه‌های محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های پیشرفته ایران و شانزدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در شیراز برپا می‌شوند.

به گزارش سحاب پرس، مدیرعامل شرکت توسعه فناوری‌های مهرویژن و مجری نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های پیشرفته ایران امروز، ۱۵ مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: این نمایشگاه با برند هایتک اکسپوی ۱۴۰۲ از فردا یکشنبه، ۱۶ مهرماه به‌مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس آغاز به کار خواهد کرد.

علیرضا صاحبی، ساعت بازدید از این نمایشگاه را ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۷ اعلام کرد و افزود: این نمایشگاه با حضور ۶۰ شرکت دانش‌بنیان و فناوری برگزار می‌شود که به صورت مستقل غرفه دارند و ۳۰ شرکت هم در پاویون حضور دارند و به طور کلی قریب ۹۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با یادآوری اینکه نمایشگاه مذکور با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه را کمک به تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان‌ها عنوان کرد و افزود: نمایشگاه‌ها دو کارکرد دارند یکی نمایش دستاوردها و توانمندی‌های ملی و دیگر کمک به فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

صاحبی با اشاره به همزمانی این نمایشگاه با نمایشگاه صنعت نفت در شیراز گفت: این همزمانی را به فال نیک می‌گیریم زیرا قطعاً شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند مشتری‌هایی در صنعت نفت پیدا کنند لذا تلاش می‌کنیم با همکاری مجری نمایشگاه صنعت نفت این فضا را ایجاد و نشست‌های مشترک تجاری را برگزار کنیم.

مجری نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های پیشرفته ایران از برگزاری رویدادهای جنبی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و گفت: این رویدادها درقالب نشست‌های تخصصی نظیر ارائه نیاز صنایع استان، پنل هم‌اندیشی و اشتراک تجربه در حوزه صادرات و بین‌المللی‌سازی محصولات دانش‌بنیان با همکاری دانشگاه شیراز و هاب صادراتی، نشست سرمایه‌گذاری، معرفی نوآوری‌های صنعت ساختمان و… در سالن سرو برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه صنایع و دانشگاه‌های عراق حضور دارند و بحث تبادلات تجاری ایران و عراق دنبال می‌شود، افزود:‌ همچنین موضوع هیئت‌های تجاری کشورهای همسایه برای حضور در این نمایشگاه هم دنبال شده است.

صاحبی با تصریح اینکه این نمایشگاه در سه سالن سرو، نرگس و بهار در فضای یک هزار و ۹۰۰ متر مربع برگزار خواهد شد، گفت: قریب ۷۰ درصد شرکت‌های این نمایشگاه از استان فارس و مابقی از استان‌های یزد،‌ اصفهان، کرمان،‌ تهران و… هستند.

مدیرعامل پورچیستانوین و مجری شانزدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نیز در این نشست خبری گفت: این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان طی روزهای ۱۶ تا ۱۹ مهرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس برگزار خواهد شد.

سیما حسینی، برپایی این نمایشگاه را با توجه به موقعیت استان فارس و شیراز در مباحث صنعت نفت فرصت مناسبی برای شرکت‌های فعال در این حوزه و همچنین فرصتی برای تعامل اقتصادی فنی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به عنوان پتروشیمی عنوان کرد و گفت: برای خارج شدن از بحث اقتصاد تک بعدی، باید فناوری‌های جدید را در حوزه صنعت نفت و گاز وارد کنیم.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه در فضای ۲ هزار و۵۰۰ متری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برپا خواهد شد که ۶۳ شرکت در آن حضور دارند و ۵۶ درصد آن‌ها استانی و ۴۳ درصد آن‌ها غیر از استان فارس هستند.

حسینی در پایان یادآور شد: در این نمایشگاه موفق به ثبت‌نام شرکت‌های بین‌المللی صنعت نفت و گاز نشدیم چون همزمان با این نمایشگاه،‌ دو نمایشگاه بین‌المللی نفت برگزار شده است اما برخی شرکت‌ها مانند پیدک با زیرگروه‌های چین و عمان در نمایشگاه شیراز حضور دارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74581

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.