• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
استاندار فارس در شورای اداری استان مطرح کرد:

سخنرانی رئیس جمهور در اجتماع بزرگ مردم در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

  • کد خبر : 74428
  • 13 مهر 1402 - 11:35
سخنرانی رئیس جمهور در اجتماع بزرگ مردم در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
استاندار فارس ضمن تشریح جزئیات سفر هفته آتی رئیس جمهور به این استان گفت: حضور در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و سخنرانی در جمع مردم شیراز و دیگر نقاط استان یکی از برنامه های آیت الله رئیسی در سفر به این استان است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه شامگاه چهارشنبه در شورای اداری استان با اشاره بر اینکه طی روزهای آینده میزبان ریاست محترم جمهور و هیات دولت در استان خواهیم بود، گفت: به احتمال زیاد رئیس جمهور  چهارشنبه ۱۹ مهرماه جاری پس از برگزاری جلسه هفتگی هیات دولت به استان فارس سفر خواهد کرد و تا جمعه شب میهمان مردم این استان خواهد بود.

استاندار فارس اظهار کرد: سخنرانی در مراسم بزرگداشت حافظ در آرامگاه حافظ، دیدار با هنرمندان و حضور در نمایشگاه صنایع دستی واقع در آرامگاه حافظ نخستین برنامه‌های آیت الله رئیسی در نخستین ساعات حضور در استان فارس است.

ایمانیه از متولیان برگزاری آیین بزرگداشت حافظ خواست که آمادگی لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم ها را داشته باشند.

وی افزود: از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور به فارس، احتمالا دیدار با دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی خواهد بود و علاوه بر این دیداری نیز با فعالین سیاسی و اجتماعی استان خواهند داشت.

او اظهار کرد: فاز نخست پروژه بزرگ آزادراه شیراز – اصفهان از قطعه یک تا ۶ به طول ۲۱۷ کیلومتر نیز با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

استاندار فارس افزود: همچنین مجوز اجرای قطعه هشت آزادراه شیراز – اصفهان که در حقیقت قطعه نخست آزادراه شیراز- بوشهر خواهد بود نیز گرفته شده که این پروژه با مشارکت ۷۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی و ۳۰ درصدی وزارت دفاع اجرا خواهد شد که امیدواریم همزمان با افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان، کلنگ قطعه هشت نیز به زمین بخورد.

ایمانیه افزود: همه مجموعه‌ها در تلاشند تا چند راه فرعی برای تخلیه ترافیک آزادراه شیراز- اصفهان ایجاد شود از جمله خیابان جمهوری در شمال گویم، جاده جدید از غرب شهر صدرا به قسمت غربی گویم، تنگ خیاره از آزادراه به لپویی به طول ۲۴ کیلومتر که ۱۶ کیلومتر آن آماده و هشت کیلومتر دیگر هم در دست اجرا است و یک راه هم در جنوب گویم باز خواهد شد.

وی ادامه داد: به هر حال صلاح نبود که ۶ قطعه آزادراه به رغم اینکه تکمیل شده برای بهره برداری مردم افتتاح نشود.

استاندار فارس گفت: همزمان با افتتاح آزادراه، چندین پروژه دیگر وزارت راه و شهرسازی نیز از جمله قطعه‌ای از بزرگراه شیراز – فسا- داراب – بندرعباس، قطعه‌ای از بزرگراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس و قطعه‌ای از بزرگراه شیراز – کوار – فیروزآباد – عسلویه جمعا به طول ۱۲۰ کیلومتر و افزون بر ۱۰۰ کیلومتر نیز راههای فرعی و روستایی و همچنین نقاط حادثه خیز و همچنین افزون بر ۱۰ هزار واحد مسکونی که در این دولت آغاز و به اتمام رسیده افتتاح خواهد شد.

ایمانیه افزود: برنامه دیگر افتتاح خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز که به طور رسمی در این سفر افتتاح خواهد شد و همزمان چندین پروژه مربوط به وزارت نیرو از جمله شبکه فاضلاب آباده، آبگیری سد هایقر، ارائه گزارشی از پروژه انتقال آب خلیج فارس، بهره برداری طرح آبرسانی به ۳۵۰ روستای استان نیز به بهره بردای خواهد رسید.

وی اظهار کرد: سفر به شهرستان رستم، افتتاح بیمارستان رستم، شروع به کار فاز اول کارخانه قند ممسنی، اجتماع مردمی در جمع مردم شهرستان رستم از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور به استان فارس است.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: همچنین جشن احیای صنایع با حضور رئیس جمهور را نیز خواهیم داشت که بر اساس اعلام اداره کل صمت، شرکت شهرک های صنعتی، جهاد کشاورزی و گردشگری استان ۳۱۰ پروژه راکد و نیمه راکد جشن گرفته خواهد شد.

دکتر ایمانیه افزود: دیدار سرمایه گذاران استان فارسی ساکن استان و ساکن کشورهای همسایه با رئیس جمهور نیز از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور به این استان است که در این دیدار بنا است تفاهم نامه اجرای پروژه های سرمایه گذاری به ارزش ۵۵۰ هزار میلیارد تومان با حدود ۲۷ هزار اشتغال امضا شود.

وی، با اشاره به حضور وزرا در حداکثر ۲ یا سه شهرستان ادامه داد: احتمالا یک میز خدمت نیز با حضور وزرا در شهرستان ها برپا شود که انتظار است فرمانداران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که این میز خدمت ها به بهترین شکل و منظم برگزار شود.

استاندار فارس گفت: مصوبات سفر دوم حاصل ۶ جلسه ای است که در تهران برگزار شده است.

دکتر ایمانیه افزود: در دیداری که اخیرا با معاون اول رئیس جمهور داشتیم با اجرای قطار شیراز – اهواز موافقت شد.

وی اظهار کرد: یک قطار از زاهدان شروع و به گلگهر و شیراز می رسد که روند اجرای آن دچار رکود شد که امیدواریم در سفردوم فعال شود و مصوب شد که این خط تا شلمچه پیش رود تا تبدیل به راه آهن شرق به غرب کشور شود.

وی ادامه داد: همچنین معاون اول رئیس جمهور موافقت کرد که یک هزار میلیارد تومان از سهم وزارت نفت به آزادراه شیراز – بوشهر کمک شود و یک هزار میلیارد تومان هم که در سفر دولت به بوشهر مصوب شد که می تواند به این پروژه کمک کند.

استاندار فارس افزود: ۱۸ نماینده استان در مجلس کمک بسیاری در جریان برنامه ریزی سفر دوم رئیس جمهور کردند.

دکتر ایمانیه همچنین از حمایت های آیت الله دژکام امام جمعه، نمایندگان مجلس، دستگاه قضایی و نیروهای مسلح نیز قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74428

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.