• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس؛

حرکت دانشگاه‌ها به سمت کاربردی کردن علوم باشد

  • کد خبر : 74400
  • 12 مهر 1402 - 16:37
حرکت دانشگاه‌ها به سمت کاربردی کردن علوم باشد
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با اشاره به اهمیت ارتقای سطح علمی کشور گفت: نگاه دانشگاه به سمت کاربردی کردن علوم باشد تا استفاده‌کنندگان از علم در دانشگاه به بازیگران تولید علم مبدل شوند.

به گزارش سحاب پرس، سعید یوسفی امروز، ۱۱ مهرماه در جلسه با مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس بر ضرورت ارتقای سطح علمی کشور تأکید کرد و گفت: نگاه دانشگاه به سمت کاربردی کردن علوم باشد تا استفاده‌کنندگان از علم در دانشگاه به بازیگران تولید علم مبدل شوند.

وی با اشاره به شروع سال تحصیلی و نقش دانشگاه‌ها در رشد و ارتقای سطح تصمیم‌گیری مسئولان افزود: امروز نگاه علمی با تکیه بر فنآوری و نوآوری در حل مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جایگاه مهمی در دنیا به خود گرفته است.

یوسفی با تأکید بر ارتباط مستمر سه رکن اجتماع، دانشگاه و صنعت و زندگی مردم افزود:  دانشگاه‌ها باید محور تولید علم باشند تا جامعه از این منبع سرشار به نحو شایسته استفاده کند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه با اشاره به جایگاه مراکز تحقیقاتی و اندیشکده‌ها در ارتقای سطح کاربردی‌کردن دانشگاه گفت: اندیکشده‌ها و مراکز تحقیقاتی دو ستون اصلی در کاربردی کردن علوم و حلقه‌ میانی میان دانشگاه‌ها و جوامع بوده که باید به این موضوع مهم توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: امروزه با توجه به سلطه علمی در دنیا و تاکیدات مقام معظم رهبری در کسب علم و تبدیل به علم نافع و کاربردی برای ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی، نیاز است مسئولان علمی کشور به طور شبانه روزی به فعالیت بپردازند.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، همت ویژه‌ای در معاونت علمی، فناوری و نوآوری بسیج دانشجویی در تحقق اهداف علمی انجام شده است که یکی از محورهای اصلی این معاونت تلاش برای ایجاد حلقه‌های میانی علمی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74400

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.