• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

جزئیات پروژه‌های سلامت قابل افتتاح فسا در آستانه سفر ریاست جمهوری

  • کد خبر : 74368
  • 12 مهر 1402 - 10:32
جزئیات پروژه‌های سلامت قابل افتتاح فسا در آستانه سفر ریاست جمهوری
 در سفر قریب‌الوقوف ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان فارس، چندین پروژه در حوزه سلامت در شهرستان فسا به بهره‌برداری خواهند رسید.

مهدی رضاییان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه ای با بیان اینکه عملیات عمرانی ساختمان پروژه بیمارستان آموزشی – درمانی امام حسین (ع) از سال ۱۳۸۹ و در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با زیربنای ۱۶ هزار مترمربع آغاز شد، گفت: در سفر استانی مهرماه سال ۱۴۰۰ آیت‌الله رئیسی، تکمیل و تجهیز بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی امام حسین (ع) فسا به‌عنوان یکی از مصوبات سفرایشان لحاظ شد.

وی افزود: این بیمارستان با زیربنای ۱۵۲۰۰ مترمربع ساختمان اصلی و ۷۰۰ مترمربع ساختمان جنبی توسط وزارت مسکن و شهرسازی آغاز و در انتها توسط شرکت مادرتخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی کشور، مهندسین مشاور پایاب طرح و پیمانکاران شرکت ساختمانی ابنیه بتنی و شرکت ساختمانی ساید بتن پروژه احداث شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا در ادامه بیان کرد: مراحل ارسال تجهیزات درمانی این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت و تخصیص اعتبار لازم جهت تجهیز این پروژه به‌صورت جدی پیگیری شد همچنین این بیمارستان در ۴ طبقه احداث شده و شامل ۶ اتاق عمل و بخش‌های درمانی مختلف است که ارزش فعلی آن بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

رضاییان با بیان اینکه پرداخت ۲۵ درصد مطالبات عملیات عمرانی ساختمانی پیمانکار و ۹۵ درصد تجهیزات در دولت مردمی سیزدهم انجام شده است، تصریح کرد: جهت راه‌اندازی بیمارستان امام حسین (ع) با مجوز استخدامی دولت قبل جذب ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ انجام شد و مجدداً مجوز جذب ۲۵۹ نفر جهت راه‌اندازی بیمارستان امام حسین (ع) در آزمون مهرماه ۱۴۰۲ منظور شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به اینکه مشکلات تجهیز و راه‌اندازی و تخصیص نیروی انسانی بیمارستان امام حسین (ع) در دولت مردمی پیگیری و به افتتاح و خدمت‌رسانی نزدیک شد، افزود: در خصوص تعداد و تفکیک ورودی‌ها، بیمارستان شامل یک ورودی اصلی و یک ورودی فرعی جهت دسترسی به تأسیسات اتاق برق و اتاق گاز است.

وی بیان کرد: پس از ۱۲ سال انتظار، با تأمین تجهیزات و نیروی انسانی موردنیاز این بیمارستان و راه‌اندازی آن در آینده نزدیک، جمعیت یک‌میلیون‌نفری شرق استان فارس از خدمات درمانی بهتری بهره‌مند می‌شوند.

رضاییان در پایان از افتتاح و بهره‌برداری ۶ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی به ارزش فعلی ۱۱۲۵ میلیارد تومان با حضور رئیس‌جمهور و هیات دولت در استان خبر داد و گفت: ۴ پروژه اصلی حوزه سلامت شامل بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی ۱۸۴ تختخوابی امام حسین (ع) به ارزش هزار میلیارد، فاز اول ۲۰ تخت از ۴۲ تخت ساختمان دیالیز مرکزی شهرستان با مشارکت خیرین سلامت و بنیاد علوی و با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال، ساختمان مرکزی سلامتکده طب ایرانی با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان و ساختمان مرکزی معاونت بهداشت به ارزش ۷۰ میلیارد تومان و ۲ طرح دیگر شامل دو پایگاه اورژانس ۱۱۵ با اعتبار ۵ میلیارد در فدشکویه و دشت خانگلی هم آماده بهره‌برداری و افتتاح با حضور رئیس‌جمهور و هیات دولت است.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74368

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.