• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

زیرساخت‌های گردشگری فارس تقویت شوند

  • کد خبر : 74273
  • 11 مهر 1402 - 2:17
زیرساخت‌های گردشگری فارس تقویت شوند
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی خواستار تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان فارس شد و گفت: باید متناسب با پیشرفت‌های زمانه در حوزه حمل‌ونقل، اطلاع‌رسانی و تأسیسات گردشگری اقدامات مهمی را انجام دهیم.

به گزارش سحاب پرس، یحیی نقی‌زاده محجوب عصر ۱۰ مهرماه در مراسم بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در شیراز با بیان اینکه استان فارس به‌عنوان اولین‌ها در گردشگری محسوب می‌شود، افزود: این جایگاه استان فارس در گردشگری نیازمند این است که به‌صورت مستمر داشته‌های خود را تقویت کند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی با تأکید بر اینکه باید زیرساخت‌های گردشگری در فارس تقویت شوند، افزود: باید متناسب با پیشرفت‌های زمانه در حوزه حمل‌ونقل، اطلاع‌رسانی و تأسیسات گردشگری اقدامات مهمی را انجام دهیم.

نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه گردشگری و سرمایه‌گذاری یک امر بسیار مهم است، تصریح کرد: در بودجه اعتبارات کشور  ۵ درصد از اعتبارات باید در حوزه گردشگری هزینه شود و این رقم نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است.

وی با بیان اینکه قطعاً این اعتبار فرصت‌هایی را برای ترمیم زیرساخت‌های گردشگری ایجاد می‌کند، گفت: مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری به صورت موردی و سیستمی بررسی شده و در قالب انعقاد تفاهم‌نامه و جلسات برای رفع آنان تلاش می‌شود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی در ادامه با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری در استان و کشور به جد پیگیری می‌شود، گفت: سامانه‌های مختلفی در حوزه گردشگری فعال هستند مانند سامانه تأسیسات و گردشگری سلامت و… که این‌ها به منظور تسریع بخشیدن صدور و تمدید مجوزها و موارد مرتبط با گردشگری راه‌اندازی شده‌اند.

نقی‌زاده محجوب در ادامه با بیان اینکه اخلاق و روحیات مردم شیراز ظرفیت گردشگری برای این استان و شهر است که این ظرفیت باید افزایش یابد، اضافه کرد: با ورود گردشگران خارجی به کشور شاهد تغییراتی در راهبُرد بازارهای گردشگری در شرق کشور هستیم. در این مدت تعداد گردشگران چینی زیادی جهت بازدید از اماکن گردشگری وارد کشورمان شدند.

وی در پایان گفت: قبل از ورود چینی‌ها به کشور فراخوانی را جهت آموزش زبان چینی اعلام کردیم. همچنین دانش‌آموختگان زبان چینی کشور در آموزش‌های فشرده دوره راهنما گردشگری شرکت کردند و حدود ۱۳۷ نفر توانستند کارت راهنمای گردشگری را بگیرند البته اولویت ما آموزش زبان چینی و روسی به راهنمایان گردشگری کشور است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس هم در این مراسم خواستار تقویت آموزش راهنمایان گردشگری به خصوص افرادی که سابقه زیادی در این عرصه دارند، شد.

محمد فرخ‌زاده به اهمیت حوزه رسانه در عرصه گردشگری اشاره کرد و افزود: در حوزه رسانه در عرصه گردشگری ضعف جدی وجود دارد.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای دانش گردشگری گفت: سواد گردشگری و سواد اقتصادی گردشگری به عنوان موضوعات مهمی در استان فارس باید تقویت شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس هم در این مراسم با بیان اینکه گردشگری پایدار و سبز را می‌توان به زوایای زیست‌محیطی، اقتصادی، صنعتی و اجتماعی و توسعه گردشگری تعریف کرد، افزود: برنامه‌ریزی توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری یک امر بسیار مهم است. همچنین مهم‌ترین بخش حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

سیدمؤید محسن‌نژاد با اشاره به وضعیت گردشگری در سطح استان فارس اظهار کرد: برای نجات گردشگری استان باید به سرمایه‌گذاری اهمیت ویژه‌ای دهیم.

وی تصریح کرد: در طول ۶ ماه ابتدایی سال جاری در بخش سرمایه‌گذاری ۶۲ موافقت حضوری با ارزش ۲۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۲۰۰ نفر صادر کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در پایان با تأکید بر اهمیت توجه به صنعت گردشگری گفت: گردشگری در عرصه‌های مختلفی از جمله اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… در جامعه تأثیرگذار است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74273

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.