• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن و عترت بسیج در فارس پایان یافت

  • کد خبر : 74269
  • 11 مهر 1402 - 0:09
مرحله مقدماتی مسابقات قرآن و عترت بسیج در فارس پایان یافت
مراسم اختتامیه مرحله مقدماتی سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان فارس در قالب جشن «چلچراغ آیه‌ها» در آستانه سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حافظیه شیراز برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس عصر امروز، ۱۰ مهرماه در مراسم اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان در قالب جشن «چلچراغ آیه‌ها» گفت: امام(ره) به‌عنوان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بصیرت و تیزبینی خود یوم الله‌هایی مانند هفته وحدت، روز قدس، دهه فجر، روز ۲۲بهمن و … را هدفمندانه به تقویم اضافه کردند.

هاشم جمالی افزود: امام راحل هرجا نیاز بود در مقابل تهاجم دشمن پاتک انجام می‌داد. همانطور که در اوایل انقلاب متوجه سناریو دشمن در تقابل با انقلاب ایران انشقاق بین مسلمین جهان است، شد لذا هفته وحدت را نام‌گذاری و آن را به عنوان حبل المتین و قرآن را عامل وحدت بین مسلمین تعریف کردند.

وی تصریح کرد: مسلمانان مشترکات زیادی مثل قبله و پیامبر(ص) و اصول و فروع دین دارند که حبل المتین ما قرآن، اعجاز پیامبر(ص) است. اگر حضرت موسی(ع) عصا و ید بیضا و حضرت ابراهیم(ع) گلستان آتش داشت داشت، پیامبر اسلام(ص) بزرگترین معجزه یعنی قرآن را داشت که در همه تاریخ برای مسلمین محور، چراغ راه است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس بیان کرد: تمام روانشناسان و کارشناسان به این موضوع اذعان دارند که کسانی که با قرآن انس دارند از لحاظ شخصیتی متفاوت هستند، این افراد در بعد شخصی اعتماد به نفس بالا، صابر، تحلیل‌گر، بسیار شجاع هستند. در بعد اجتماعی هم هر جامعه‌ای که با قرآن مأنوس شد، مصون از مخاطرات اجتماعی‌ است.

جمالی، بهترین راه مقابله تهاجم فرهنگی دشمن و قرآن سوزی و اهانت پیامبر اکرم(ص) را نشر فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه‌ عنوان کرد و افزود: آنان فکر می‌کنند که می‌توانند حقانیت قرآن را زیر سؤال ببرند در حالی که این چنین نیست و برگزاری برنامه‌هایی مثل این برنامه در کشور به دلیل نشر فرهنگ قرآنی و امثال آن به خانه‌ها، مدارس و مغازه‌هاست چرا که هر جامعه‌ای که با قرآن مأنوس شد، بیمه شده است.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به انس و الفت حافظ به قرآن کریم گفت: این مسئله نشان می‌دهد هرکس می‌خواهد در دنیا ماندگار شود باید به دو ابزار خودش را تجهیز کند که یکی قرآن و دیگری توسل به اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با عمل به تکلیف که از آموزه‌های قرآن بود، این انقلاب بزرگ را رقم زد، افزود: راه شهدا و بزرگان و هرکسی که نامش در تاریخ ماندگار شد، تمسک به قرآن و عترت بود.

جمالی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مسابقات قرآن و عترت بسیج در استان فارس اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت کننده در این مسابقات در استان فارس ۸۰ هزار نفر بود که ۵۰ هزار نفر آن به صورت انفرادی، ۲۰ هزار به صورت خانوادگی و ۱۰هزار نفر در سطح مسجد و حوزه شرکت کرده بودند.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس بیان کرد: با توجه به هتک حرمت‌هایی که در جهان علیه قرآن شکل گرفته است، امروز یک طومار ۸۰۰ هزار امضایی در سراسر کشور جهت ارائه به دبیرکل سازمان ملل آماده می‌شود.

مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج فارس که بعد از مرحله مقدماتی برگزار می‌شود، دارای دو بخش مجازی و حضوری است که مسابقه دهندگان پس از شرکت در بخش مجازی با کسب امتیاز لازم به بخش حضوری راه پیدا خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74269

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.