• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

دفاع مقدس عرصه وحدت و مقاومت است

  • کد خبر : 73843
  • 06 مهر 1402 - 18:25
دفاع مقدس عرصه وحدت و مقاومت است
رئیس انجمن روایان فجر فارس، دفاع مقدس را عرصه وحدت، همدلی، مقاومت، شجاعت و رشادت عنوان کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس کشور رویکردی را به خود گرفت که قاطبه مردم در کل ایران مرام از خود گذشتگی، ایستادگی و آزادی را به منصه ظهور گذاشتند.

به گزارش سحاب پرس، سیدرضا متولی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس عرصه وحدت، همدلی، مقاومت و شجاعت و رشادت بود، آن را نماد از خودگذشتگی و موضوع مهم «ما ملت امام حسینیم» عنوان کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس کشور رویکردی را به خود گرفت که قاطبه مردم در کل ایران مرام از خود گذشتگی، ایستادگی و آزادی را به منصه ظهور گذاشتند و برآیند این مردم کسانی بودند که به عنوان رزمنده در دوران دفاع مقدس حاضر شدند، از جان خود بگذرند و بایستند.

وی با بیان اینکه دو طریق مهم مسیر روشنگری و تبیین دفاع مقدس به صورت چاپ کتاب و روایت صحیح با منابع صحیح است، افزود: حادثه و واقعیت‌های عاشورا به واسطه کتب‌ها و روایات و منابع به نسل بعد منتقل شد لذا کتاب و روایت دو ابزار قابل دسترس برای نسل جدید است.

رئیس انجمن راویان فجر فارس در پاسخ به اینکه با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در جهاد تبیین، چگونه می‌توان «روایت دست اول» را در این عرصه ارائه کرد، گفت: چندین سال است که خاطرات شفاهی رزمندگان و کسانی که در ۸ سال دفاع مقدس فعال بودند، دریافت و ضبط می‌شود و این کار یکی از مهم‌ترین دستیابی به منبع دست اول از رزمندگان است که از دل این روایت‌ها و خاطرات، کتب و رمان‌های بسیاری نوشته می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اگر شما روایت نکنید دیگران و دشمنان روایت می‌کنند، افزود: تحریف‌ها از آنجایی شروع شد که شبهات جنگ در میان آمد و کسی پاسخگوی شبهات نبود و دشمن بر اساس شبهات،‌ موضوعات دفاع مقدس را بلعکس جلوه داد. برای مثال کسانی که در دوران دفاع مقدس حاضر بودند و بعدها مسیرشان از انقلاب اسلامی جدا شد، خاطرات کذب و بدون سند و با محوریت دشمنان بیان می‌کردند. لذا در مقابل این تحریف‌ها کار مهمی که باید صورت بگیرد، موضوع جهاد تبیین در عرصه روایتگری است.

متولی با اشاره به اینکه امروز جهاد تبیین در عرصه طبع و نشر کتاب است، تصریح کرد: اخیراً مقام معظم رهبری در سالروز دفاع مقدس فرمودند کار برای دفاع مقدس و ثبت خاطرات باید صد برابر شود؛ همچنین این صد برابر شدن باید با محوریت جلوگیری از تحریف و اراده دشمن صورت گیرد لذا ما باید در این موضوع کار جدی انجام دهیم و حمایت کنیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مسئولی که می‌خواهد در حوزه انقلاب اسلامی مسئولیت بگیرد باید خود را وام‌دار شهدا بداند، افزود: مسئولان باید برای هر میز مسئولیتی رفتار شهدایی داشته باشند.

رئیس انجمن راویان فجر فارس با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند جنگ گنج است و هرچه از این گنج برداشت کنیم، پایانی ندارد، افزود: قصه راهیان نور باید با کیفیت بیان شود تا بتواند تأثیرگذار باشد و قطعاً بزرگ‌ترین عملیات در مقابل حمله تهاجمی دشمن، عملیات فرهنگی راهیان نور است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه در دوران دفاع مقدس تمامی فرماندهان از جوانان بودند که کار دفاع از میهن را به سر انجام رسانند، چرا امروزه این اعتماد به جوانان صورت نمی‌گیرد، گفت: جوانان جنگ جزو نخبگانی هستند که جنگ را هدایت کردند و اعتماد به جوانان جزو نکات تربیتی و سیاسی مذهب ماست، اکنون هم به جوانان اعتماد می‌شود و بسیاری از مدیران کشور از جوانان هستند و کار انقلاب را پیش می‌برند.

به گفته رئیس انجمن راویان فجر فارس، باید با محوریت جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس کار شود تا دست عناصر سودجو و فرصت‌طلب را قطع کرد.

متولی در پایان با تصریح به اینکه دفاع مقدس ظرفیت بسیار زیادی دارد و یکی از بهترین آثار دفاع مقدس شهیدان تا ابد جاودان هستند، افزود: شهدا تا ابد محور اتحاد هستند و بهترین ظرفیت برای وحدت مردم می‌مانند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=73843

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.