• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

اجرای رویداد فرهنگی «فتح قله‌ها» در شیراز

  • کد خبر : 73752
  • 05 مهر 1402 - 23:45
اجرای رویداد فرهنگی «فتح قله‌ها» در شیراز
معاون فرهنگی هنری سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز گفت: رویداد فرهنگی «فتح قله‌ها» از ۳۱ شهریور ماه در ۷ بخش به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری است.

به گزارش سحاب پرس، حمید مرزبان امروز، ۵ مهرماه از برگزاری رویداد فرهنگی «فتح قله‌ها» در شیراز خبر داد و گفت: این برنامه از ۳۱ شهریورماه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در ۷ بخش آبروی محله، نهضت وصیت‌نامه‌خوانی، جلوه شکوه، تماشاخانه، بهشت‌گردی، هم‌عهدی سبز و آوای عاشقی در حال برگزاری است.

وی، اولین عرصه این رویداد را برگزاری مراسم «آبروی محله» در قالب برگزاری یادواره‌های شهدای محله محور و برگزاری روضه‌های خانگی در منازل شهدای محله عنوان کرد و افزود: کلیه اقشار و عموم مردم می‌توانند نسبت به اجرای این برنامه‌ها اقدام و مستندات خود را در قالب عکس، فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای از برگزاری این عملیات فرهنگی تا نهم مهرماه از طریق پیام‌رسان‌های ایتا و روبیکا به شماره  ۰۹۹۳۳۲۶۶۰۳۹ ارسال کنند.

به گفته مرزبان، نهضت وصیت‌نامه‌خوانی شهدا، فضاسازی، نصب پوسترها و نمادهای دفاع مقدس در محلات، تماشاخانه در قالب اجرای تئاتر پاتوقی در اماکنی مثل مسجد و تفرجگاه‌های محلات پرتردد، بهشت‌گردی، زیارت عطر افشانی قبور شهدا توسط دهه هشتادی‌ها، کاشت نهال مثمر در حیاط مسجد با نام شهید و آوای عاشقی در قالب اجرای سرودهای پاتوقی از عرصه‌های رویداد فتح قله‌ها است.

مسئول فرهنگی هنری سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز گفت: به برگزیدگان این رویداد جوایزی از سوی معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین از جمله کمک هزینه سفر به کربلای معلی، مشهد مقدس و زیارت مزار شهدای حاج قاسم اهدا می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تهدید جنگ تحمیلی را به فرصتی طلایی برای توانمندسازی میهن تبدیل کردیم، گفت: از دشمن انتظاری غیر از دشمنی نیست و جبهه حق و باطل همیشه وجود دارد اما تا زمانی که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم پیروزی و نصرت برای ما است.

مرزبان ادامه داد: باید برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ابتکارات و ابداعات مناسبت‌تر را به‌کار ببریم و نیاز است که در شرایط فعلی، با زبان روز از انقلاب اسلامی و از آرمان‌های شهیدان دفاع کنیم و اگر دچار بی‌دقتی شویم، حاصل کار ما جز خسران چیز دیگری نخواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=73752

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.