• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4
جانشین فرمانده سپاه فجر فارس؛

از دستاوردهای دفاع مقدس محور قرار دادن مردم در امور بود

  • کد خبر : 73628
  • 04 مهر 1402 - 2:12
از دستاوردهای دفاع مقدس محور قرار دادن مردم در امور بود
جانشین فرمانده سپاه فجر فارس یکی از دستاوردهای دفاع مقدس را اعتماد و دخیل کردن و محور قرار دادن مردم نه صرفاً در شعار بلکه در عمل در امور دانست.

هاشم جمالی در مراسم همایش «نسل ماندگار ۲» در شیراز، گفت: رمز ماندگاری و بقای جمهوری اسلامی در سه مؤلفه قدرت است.

وی نخستین مؤلفه را رهبری الهی و بی‌نظیر و شجاعانه امامین انقلاب دانست که موجب شده است این انقلاب از گرداب‌های متعددی به سلامت عبور کند. چرا که تحت هیچ شرایطی با مدیریت‌های مادی امروزی و دانشگاهی قابل عبور نبود.

جمالی با بیان اینکه آخرین نمونه این گرداب‌ها اغتشاشات سال گذشته بود که با وجود نا امیدی بسیاری از افراد، یک سخنرانی رهبری معادلات را به‌هم زده و روحیه را به جبهه انقلاب باز می‌گرداند، گفت: دومین مؤلفه قدرت نظام، مردم هستند.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه یکی از دستاوردهای دفاع مقدس اعتماد و دخیل کردن و محور قرار دادن مردم نه صرفاً به شعار بلکه در عمل در امور بود، افزود:‌ تنها کسانی که مردم‌سالاری از جنس دینی را صادقانه جامه عمل پوشاندند، امام و رهبر معظم انقلاب هستند.

وی بیان کرد: امام با توکل به خدا و اعتماد به مردم روبه‌روی نظام امپراطوری ۲۵۰۰ ساله ایستاد، در حالی که انقلاب‌های دنیا برای تغییر حکومت از یکی از سه گزینه قدرت نظامی، پول و ثروت یا لابی استفاده می‌کنند حتی استراتژی بنی صدر به‌جای تکیه بر مردم این بود که زمین می‎دهیم و زمان می‌خریم و راهبردش هم مذاکره با امپراطوری‌های ابرقدرت دنیا بود و نتیجه آن اشغال ۱۷هزار کلیومتر مربع از خاک ایران شد.

جمالی ادامه داد: وقتی گفتند برای بقا باید به بلوک شرق یا غرب خود را متصل کنید، امام با اعتماد به مردم این معادله را به هم زد و هنگام ریاست جمهوری حضرت امام خامنه‌ای بود که فتح‌الفتوحات دفاع مقدس، وحدت بین ارتش و سپاه، اعتماد به نیروهای مردمی و سازمان دادن به بسیجیان و همدلی بین نیروهای مسلح رقم خورد و منجر به دستیابی به پیروزی در عملیات بیت‌المقدس و فتح المبین و … شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، مؤلفه سوم قدرت را روحیه جهادی و شهادت‌طلبی عنوان کرد و افزود: این همان روحیه‌ای است که حاج قاسم را حاج قاسم و شهیدانی چون اعتمادی، سپاسی و جاویدی را تربیت و تقدیم این انقلاب کرد.

وی شرایط وقوع دفاع مقدس اینگونه بیان کرد: در ۳۱ شهریور ۵۷ برای اولین بار برای رویارویی با یک کشور، بلوک شرق و غرب با هم متحد شدند که دستگیری اسیران جنگی از ۱۸ کشور دنیا خود دال بر این موضوع است. تحلیل صدام و هر کس دیگر بر روی کاغذ نشان می‌داد ایرانی که تازه انقلاب کرده، سپاهش ساختارمند نشده و بسیج نظم پیدا نکرده در طول یک هفته فتح خواهد شد. اما با تفکر عدم ظلم‌پذیری و عدم وابستگی امام به شرق و غرب، اشغال خرمشهر نه سه ساعت بلکه ۳۴ روز طول کشید. وقتی سید احمد خبر شروع جنگ را به امام رساندند ایشان فرمودند یک دیوانه‌ای سنگی به چاه انداخته، نگران نباشید، پشیمان خواهد شد.

جمالی همچنین گفت: در پاسخ به این‌که چرا ما به سوریه کمک کردیم باید پاسخ داد که اولاً این وظیفه شرعی و انسانی ماست که به یاری هر مظلومی بشتابیم، ثانیاً در دفاع مقدس تمام جهان عرب به کمک مستقیم صدام آمدند اما سوریه نه تنها ایشان را کمک نکرد بلکه برای دور زدن تحریم‌ها و خرید موشک و لباس غواصی و … به کشور ما کمک کرد.

وی با بیان اینکه در دهه ۵۰ آمریکا را از ایران و در دهه ۹۰ از خاورمیانه بیرون کردیم و به گفته رهبر انقلاب در دهه جاری به حول و قوه الهی اسرائیل را محو خواهیم کرد،‌ گفت: هیچ‌کس در دنیا جرأت برخورد با یک سرباز آمریکایی را ندارد اما جمهوری اسلامی که یک قدرت منطقه‌ای و هسته‌ای است با هدف جنگ با آمریکا و نابودی تمامی پایگاه‌هایش در منطقه، به عین‌الاسد ۱۳ موشک زد اما آمریکا نتوانست پاسخ دهد و تصمیم گرفت با ایران درگیر نشود چراکه باعث نابودی خودش خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در پایان با اشاره به سخنان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب ۱۰ سال پیش فرمودند تا قله فاصله بسیار است و ۲ سال پیش نیز فرمودند تا قله چند پیش تاریخی داریم و چند روز پیش هم فرمودند تا قله چیزی نمانده است، پس خود را برای پیروزی باید آماده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز نیز در این مراسم گفت: هفته دفاع مقدس یادآور شجاعت‌ها و رشادت‌های رزمندگان سپاه اسلام و یادآور پدیده‌ای اعجاب انگیز ملت بزرگ ایران در برابر تمامی قدرت‌های شیطانی بود.

احمد جعفری افزود: گرچه دفاع مقدس و جهاد بعد از آن ۸ سال هم ادامه پیدا کرد امّا آن ۸ سال یک دوران مشعشع، نورانی و به تعبیر رهبر انقلاب پرخادقه و پرفایده برای دیروز، امروز و فردای ما بود و باید بتوانیم به درستی آموزه‌های آن به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش نسل ماندگار اظهار کرد: هدف از این مراسم و ۱۲۰۰ برنامه‌ در هفته دفاع مقدس به‌همت سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز، شناخت درست مفاهیم و معارف دفاع مقدس و انتقال آن‌ها به نسل بعدی است.

جعفری با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در راستای جهاد تبیین درباره دفاع مقدس به ۴ سؤال اشاره کردند و فرمودند باید بدانیم دفاع در برابر چه کسانی صورت گرفت، مدافعان چه کسانی بودند، از چه چیزی دفاع شد و آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود. لذا باید با پاسخ به این سؤالات به شبهات مطرح شده در خصوص دفاع مقدس پاسخ درست و منطقی داد تا شناخت درستی از دفاع مقدس را به نسل جدید ارائه دهیم.

همایش «نسل ماندگار ۲» به‌منظور تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس به‌همت حوزه مقاومت بسیج کمیل سپاه ناحیه بقیهالله(عج) شیراز در تالار حافظ برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=73628

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.