• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
استاندار فارس در پیام تسلیت درگذشت سردار محمد باقر رنجبر:

بیش از ۴۰ سال مجاهدت بر شانه های زخمی اروند

  • کد خبر : 73111
  • 24 شهریور 1402 - 11:34

به گزارش سحاب پرس و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در پیامی، درگذشت شهادت گونه سردار جانباز حاج محمد باقر رنجبر را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت به شرح ذیل است:   بسم الله الرحمن الرحیم  وَالَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ أُولَٰئِکَ […]

به گزارش سحاب پرس و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در پیامی، درگذشت شهادت گونه سردار جانباز حاج محمد باقر رنجبر را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَالَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ أُولَٰئِکَ هُمُ الصِّدِّیقُونَ ۖ وَالشُّهَدَاءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَنُورُهُمْ_ حدید۱۹ 

و آنان که به خدا و رسولانش ایمان آوردند به حقیقت راستگویان عالمند و برایشان نزد خدا اجر شهیدان است، پاداش اعمال و نور ایمانشان را (در بهشت) می‌یابند.  

خبر درگذشت شهادت گونه زائر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، سردار جانباز حاج محمد باقر رنجبر موجب تألم و تأثر فراوان اینجانب و همه علاقمندان فرهنگ ایثار و شهادت گردید. 

بیش از ۴۰ سال مجاهدت های پر ثمر این سردار فقید، از عرصه های مبارزه با دشمن بعثی و فرماندهی و تربیت رزمندگان عاشق شهادت گرفته تا تدریس و روایت شکوه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ماندگار سازی خاطرات آن، اینک ” برشانه های زخمی اروند” می رود تا خاطرات غیرت و شهامت مردانی از نسل خمینی کبیر را برای روح های تشنه ‌ی حاضران و آیندگان روایت کند. 

آغوش باز یاران شهیدش، پذیرای روح رها و شیفته ‌ی او در سفر به دیار باقی و تنعم از  خوان اطعام و اکرام سیدالشهدا علیه السلام گوارای وجود ایشان. 

ضمن تسلیت به خانواده و یاران همرزم این سردار جبهه حق و همرزمان ایشان در میدان جهاد اکبر، امید دارم که خدای متعال همه‌ی ما را بر صراط شرف و عزت اسلام دنباله رو آن بزرگواران قرار دهد. 

محمدهادی ایمانیه

استاندار فارس 

 

خاطرنشان می سازد سردار محمدباقر رنجبر از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس مقدس بود که فرماندهی تیپ های امام سجاد(ع)، امام حسن(ع) و فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۹ فجر را در سوابق خود داشت. ایشان پس از دوران بازنشستگی نیز با تدریس درس علوم و معارف دفاع‌ مقدس در دانشگاه و همچنین ریاست اداره امور پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.

وی در حین برگشت از سفر معنوی کربلا در ایام اربعین، دچار عارضه جسمی شد و پس از بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نمازی شیراز، در سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام و حضرت امام حسن مجتبی(علیهم السلام) به یاران شهیدش پیوست.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=73111

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.