• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

افتتاح ۴۷ پروژه محرومیت‌زادیی در شیراز

  • کد خبر : 72513
  • 09 شهریور 1402 - 22:41
افتتاح ۴۷ پروژه محرومیت‌زادیی در شیراز
۴۷ پروژه محرومیت‌زدایی هم‌زمان با هفته دولت در دوازدهمین گام از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در ۱۰ منطقه این کلان‌شهر به بهره‌برداری رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز پنج‌شنبه ۹ شهریور در این آیین اظهار کرد: در شورای ششم شیراز ٧٢ رویکرد تعریف کرده‌ایم که حرکت جهادی یکی از آن‌هاست و امروز مدعی هستیم که در بخش‌های مختلف پروژه‌ها در سرفصل گوناگون در حال اجرا است.

سید ابراهیم حسینی خاطرنشان کرد: یکی از شعارهای اصلی ما نیز سومین حرم اهل بیت(ع) بوده که سندی جامع برای آن تدوین شده که یکی از محورهای آن شاخص محرومیت‌زدایی است.

شهردار کلان‌شهر شیراز نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی در ۴۰ محله در قالب ٧٧ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال در سطح مناطق یازده‌گانه کلانشهر شیراز در دستور کار قرار گرفت که امروز به صورت خاص فاز نخست در قالب ۴۷ پروژه‌ با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به افتتاح رسید.

محمدحسن اسدی ادامه داد: در دوازهمین گام جهش عمرانی شهرداری شاهد اقدام موثر و فعال در همه ابعاد هستیم.

او با بیان اینکه ٣ درصد از بودجه کل عمرانی شهرداری شیراز به رفع محرومیت و پروژه‌های محرومیت‌زدایی اختصاص داده شد، گفت: سال گذشته در ۴۰ محله محروم و هدف، ٧٧ پروژه به ارزش پنج هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال تعریف شد که امروز شاهد افتتاح ۴۷ پروژه آن به اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هستیم.

شهردار شیراز ادامه داد: شهرداری طی یک برنامه چهار ماهه با تحلیل و مطالعات لازم، در مناطق یازده‌گانه معابر فرعی، خاکی و عرض کم را تعریف کرد و این راستا ١٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای ۶ میلیون مترمربع معابر شهری و ٧٠٠ هزار تن آسفالت تعریف کرد که موجب امیدآفرینی شده است.

اسدی عنوان کرد: برای هفته دولت نیز ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و یا کلنگ‌زنی داریم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: شاهد تعامل و همراهی بین شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز با دیگر دستگاه‌های حاکمیتی هستیم که نتیجه آن ارائه خدمات در محروم‌ترین نقاط این کلان‌شهر بوده است.

جعفر قادری ادامه داد: تلاش ما این بوده که در بودجه‌های سالانه و برنامه‌های توسعه‌ای کشور و همچنین قوانین دیگری همانند قانون تأمین مالی توسعه زیرساخت‌ها کمک کنیم تا موانع قانونی برداشته شود.

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طرح تأمین مالی استفاده از ظرفیت و منابع مردمی پیش‌بینی شده است.

عضو اقتصاددان مجلس شورای اسلامی شهر اضافه کرد: در احکامی که در برنامه هفتم توسعه کشور آمده نیز از دیدگاه‌ها استفاده خواهیم کرد.

قادری یادآور شد: در سفر دوم هیئت دولت به استان فارس هم طرح‌ها و برنامه‌های خوبی دیده شده و اخیرا جلسه‌ای در خصوص بحث کمربندی شیراز نیز برگزار و مطالعه رینگ دوم کمربندی در دستور کار قرار گرفته و بخش‌های قابل واگذاری به شهرداری شیراز بررسی خواهد شد.

سخنگو و رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: خوشبختانه در فاز نخست فعالیت‌های محرومیت‌زدایی به یک فهم مشترک رسیدیم و قرار است عقب‌ماندگی سال‌های گذشته را جبران کنیم.

سیده مریم حسینی به مردم منطقه ٩ کلان‌شهر شیراز نوید داد که در شش ماهه دوم امسال اتفاقات بهتری در رفع محرومیت از این منطقه اجرایی می‌شود او گفت: در این راستا ٧٢ پروژه تعریف شده که منطقه ٩ شیراز شرایط بهتری از نظر رفع محرومیت پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در هفته‌ای که مزین به دو شهید والامقام دولت است، پروژه‌های محرومیت‌زدایی به بهره‌برداری رسید که در کشور بی‌نظیر است، چرا که در سال‌های گذشته محرومیت‌زدایی به اسم محرومیت با شرایط خاصی ایجاد شد.

حسینی ادامه داد: در سایه کم‌توجهی و غفلت و کمبود بودجه، تفکرها بر محرومیت‌زدایی متمرکز شد و در این راستا در شورای اسلامی شهر شیراز، کمیسیونی تحت عنوان ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کمتر برخوردار با تفکر از بین بردن محرومیت، ایجاد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: ۴۰ محله شناسایی و درجه‌بندی محرومیت‌ها در آن دسته‌بندی و سندی تدوین شد.

او با تصریح بر اینکه محرومیت‌زدایی یک نگاه دینی براساس منویات رهبر معظم انقلاب برای رفع کمبودهای شهر است، گفت: در موضوع محرومیت‌زدایی در این کلان‌شهر، به جز مسائل عمرانی با تفکر فرهنگی پیش می‌رویم.

حسینی همچنین با بیان اینکه در ١١ منطقه شهر، شهرداران جوان با فرهنگ محرومیت‌زدایی در حال فعالیت هستند، ابراز امیدواری کرد که روند محرومیت‌زدایی در شیراز به الگویی ملی تبدیل شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: محرومیت‌زدایی در حقیقت اقدامات عقب‌افتاده سال‌های گذشته است که بر زمین مانده بود که این موضوع بر اثر غفلت و بی توجهی مسؤولین بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در حال حاضر کمیته محرومیت‌زدایی اقدام به تعریف پروژه‌ها کرده است و بر مدیران و شهرداران مناطق اضافه بر وظایفشان، وظایف دیگری تحمیل می‌کند تا محلات محروم از محرومیت خارج و به محله مطلوب دست یابند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز اظهار کرد: امروز در هر ۱۰ منطقه شهر شیراز پروژه‌های محرومیت‌زدایی اجرا و به بهره‌برداری رسید.

محمد امین افزود: این پروژه‌ها از جنس محرومیت‌زدایی و در محلات کم برخوردار است و رضایتمندی قابل توجهی از شهروندان را در پی خواهد داشت.

شهردار منطقه ۴ شیراز نیز بیان کرد: در راستای افزایش سطح ارتقای کیفیت زندگی در محلات کمتر برخوردار، با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز و دستور شهردار این کلان‌شهر عملیات عمرانی در ۲ محله هدف کشن و عادل‌آباد در دستور کار قرار گرفت.

حسام‌الدین اسدزاده ادامه داد: ۲.۵ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری جهت دفع آب‌های سطحی با مبلغی بالغ‌بر ۷.۵ میلیارد و زیرسازی و کانیواگذاری و آسفالت معابر محله کشن نیز با اعتباری بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان انجام شد.

او یکی از مطالبات اصلی مردم محله کشن را روکش خیابان اصلی این محله عنوان کرد که به دلیل عدم اتمام فاضلاب شهری، امکان پذیر نبود و در این خصوص بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر انجام شده، روکش اصلی آسفالت این محله به مساحت ۳۵ هزارمترمربع با اعتباری افزون‌بر ۶.۵ میلیارد تومان رقم خورد.

شهردار منطقه ۴ شیراز خاطرنشان کرد: در محله قلعه عادل‌آباد نیز عملیات لوله‌گذاری به طول ۱.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ٣ میلیارد تومان در دست اقدام است. شهردار منطقه ٩ شیراز نیز بیان کرد: رفع محرومیت از ۳ شهرک مهدی‌آباد، حجت‌آباد و سامان در دستورکار قرار گرفت و در سال جاری با دستور اکید شهردار کلان‌شهر شیراز این اعتبار به ۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که ٣٠ میلیارد تومان آن به ٣٠ هزار مترمربع پیاده‌رو سازی، جدول‌گذاری، کانیواگذاری آسفالت و زیرسازی اختصاص داده شد.

او تصریح کرد: علاوه بر این ۵۰ میلیارد تومان که مختص محرومیت‌زدایی بود از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های عمرانی سطح منطقه ۹ و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر به صورت عادی به بحث محرومیت‌زدایی در این سه شهرک هزینه شد.

سرپرست شهرداری منطقه ۷ شیراز نیز اظهار کرد: در سطح این منطقه، پروژه‌های محرومیت‌زدایی در هفت محله هدف به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد جعفری افزود: این پروژه‌ها شامل عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی، بهسازی و زیرسازی آسفالت معابر و همسطح سازی پیاده‌روها است. او گفت: اجرای این پروژه‌ها با هدف دفع روان آب‌های سطحی در معابر، توسعه زیرساخت‌های شهری و بهبود بهداشت محیط زیست انجام می‌شود.

سرپرست شهرداری منطقه ۷ شیراز ادامه داد: در مجموع ۷.۵ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری در سطح منطقه هفت در حال انجام است که ۲.۵ کیلومتر سهم پروژه های محرومیت زدایی است و یک و نیم کیلومتر آن عملیات لوله گذاری اجرا شده است.

او اضافه کرد: بهسازی و زیرسازی ۲۵ هزار مترمربع آسفالت معابر انجام شده است که در محله سهل‌آباد میزان ۱۴ هزار مترمربع این عملیات انجام شده است.

جعفری به سایر پروژه‌های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: بهسازی و ساماندهی بولوار سادات به طول ۱۱۰۰ متر و عرض ۴۵ متر که شامل احیای فضای سبز، نقاشی‌های دیواری مشرف به بولوار، رنگ‌آمیزی تک لبه‌های بولوار با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، لوله‌گذاری کانال شماره یک سهل‌آباد در شرق این محله با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و احداث زورخانه، مسجد و خانه محله از دیگر پروژه‌های اجرایی و در دستور کار است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=72513

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.