• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

آغاز هفدهمین سوگواره تعزیه ملی لامرد از اربعین

  • کد خبر : 72475
  • 08 شهریور 1402 - 20:24
آغاز هفدهمین سوگواره تعزیه ملی لامرد از اربعین
هفدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان، همزمان با ایام اربعین حسینی از چهارشنبه ١۵ شهریور در شهرستان لامرد از توابع استان فارس، برگزار می‌شود.

دبیر هفدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان لامرد، چهارشنبه ۸ شهریور به خبرنگاران گفت: ١٧ سال است که لامرد و مؤسسه موقوفه بیت‌العباس این شهر، میزبانی گروه‌های تعزیه با هدف گرامیداشت این هنر آئینی برعهده دارد.

جلال بردیده با بیان اینکه امسال از ۵٠ روز قبل فراخوان دعوت از گروه‌های تعزیه در فضای مجازی سراسر کشور منتشر شده است، گفت: پس از دریافت فیلم گروه‌های متقاضی و داوری و بازبینی، ١٠ گروه تعزیه از ۶ استان برای حضور و اجرای تعزیه میدانی در هفدهمین سوگواره تعزیه عاشورائیان، انتخاب شدند.

دبیر هفدهمین سوگواره تعزیه ملی عاشورائیان لامرد، خاطرنشان کرد: این ۱۰ گروه برتر، از استان‌های تهران، قزوین، خوزستان، فارس، بوشهر و البرز، برای اجرای نمایش در این دوره، انتخاب شده‌اند.

به گفته وی، آیین افتتاحیه سوگواره تعزیه امسال در لامرد؛ ساعت ٢٠ و ٣٠ دقیقه شامگاه چهارشنبه  ۱۵ شهریور، همزمان با اربعین حسینی و با اجرای تعزیه حضرت عباس منتخب شهرستان لامرد، در مؤسسه موقوفه حسینیه بیت العباس برگزار خواهد شد.

بردیده با بیان اینکه امسال کوشش شده تا نواقص سال‌های گذشته، برطرف شود، گفت: برای برگزاری این رویداد فرهنگی، همه خادمان و جوانان محله بیت‌العباس و محله‌های همجوار، در حال آماده‌سازی مکان اسکان گروه‌های تعزیه، سالن‌های پذیرایی و جلسات، مکان‌های استقرار دستگاه‌های صوت و تصویر و صحنه آرایی هستند.

دبیر هفدهمین سوگواره تعزیه عاشورائیان لامرد با اعلام اینکه برنامه‌های این سوگواره به دلیل گرمای هوا، شب‌ها برگزار می‌شود، از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش برای حضور در این مجالس، دعوت کرد.

شهرستان لامرد که در جنوبی‌ترین نقطه فارس واقع شده است، با ٢۵ گروه تعزیه، به عنوان قطب تعزیه جنوب کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=72475

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.