• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
معاون شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس؛

جامعه اقبال خوبی نسبت به قرض الحسنه پیدا کرده است/ افتتاح حساب و دریافت تسهیلات کاملا آنلاین

  • کد خبر : 71924
  • 07 شهریور 1402 - 10:06
جامعه اقبال خوبی نسبت به قرض الحسنه پیدا کرده است/ افتتاح حساب و دریافت تسهیلات کاملا آنلاین
معاون شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس گفت: جامعه اقبال خوبی نسبت به قرض الحسنه پیدا کرده است و استقبال از قرض الحسنه به خاطر آموزه های دینی بالاست.

مسعود ضمیری نژاد در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران شغل سختی دارند و تایید، تهیه و انتقال خبر به درستی از وظایف خبرنگاران است.

معاون شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس افزود: بانک مهر شاکله قوی از ۱۰ بانک دولتی دارد و سرمایه اولیه آن ۵۰ هزار میلیارد تومان است که با تایید هیات مدیره به یکصد هزار میلیارد خواهد رسید و این افزایش باعث ارتقا قدرت بانک می شود و باعث افزایش ارائه وام به مردم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا ۲ سال قبل تسهیلات کم بود اما امسال سقف هر نفر ۳۰۰ میلیون تومان است و اشخاص حقوقی و شرکت ها تا ۷۵۰ میلیون تومان می توانند دریافت وام کنند، تاکید کرد: جامعه اقبال خوبی نسبت به قرض الحسنه پیدا کرده است و استقبال از قرض الحسنه به خاطر آموزه های دینی بالاست.

ضمیری نژاد با یادآوری این مطلب که طرح «مهریار» طرحی است که شرکت ها و سازمان ها تسهیلات برای کارمندان داشته باشند و با پرداخت حقوق می تواند تسهیلات برای کارمندان فراهم کند، اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۸۰۰ ارگان از این طرح استفاده کردند.

معاون شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس اضافه کرد: منابع بانک مهر ایران از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است که نشان از اعتماد مردم به بانک دارد.

وی نسبت مطالبات بانک قرض الحسنه مهر ایران را نیم درصد عنوان کرد و گفت: ۹۹ و نیم درصد مردم اقساط را در سررسید اقساط خود، پرداخت می کنند.

ضمیری نژاد با یادآوری این مطلب که نرخ کفایت سرمایه بانک مهر ایران هشت و هشت دهم درصد است که هشت دهم درصد از مابقی بانک ها بیشتر است، افزود: در یک سال گذشته سه ملیون و ۳۴۰ هزار فقره وام و در پنج ماه گذشته یک میلیون و ۳۴۰ فقره وام به مردم پرداخت شده است که مبلغ کل وام ها یک هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات خرد یکی از دغدغه های مسئولین و مجلس است از این رو سامانه ضمان راه اندازی کردیم که اعتبار سنجی افراد به صورت آنلاین انجام می شود و حتی خود فرد هم می تواند در صورت تایید سامانه ضامن خودش شود و در یک سال اخیر، ۴۳۵ هزار فقره وام بدون ضامن توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت شده است، اضافه کرد: هفت هزار و ۳۱۷ فقره در پنج ماه اخیر تسهیلات بدون ضامن هم در فارس پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه ریزی ها بر اساس آنلاین شدن افتتاح حساب و دریافت وام است، اضافه کرد: تعداد افتتاح حساب آنلاین یک هزار و ۲۹۴ هزار بوده و ۴۴۳ هزار تسهیلات هم به صورت آنلاین پرداخت شده است.

معاون شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس با اشاره به اینکه نرم افزار همراه بانک، بانک قرض الحسنه مهر ایران یک میلیون و ۴۵۷ هزار کاربر دارد، اضافه کرد: در حوزه پرداخت وام فرزندآوری و ازدواج هم هیچ فردی وجود ندارد که در صف وام مانده باشد، افراد یا وام را دریافت کرده اند و یا در حال تکمیل پرونده مربوطه هستند و ۳۵ هزار و یکصد نفر وام فرزندآوری پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات بنیاد مسکن به سه هزار و ۴۹۰ نفر و تسهیلات بنیاد برکت به چهار هزار و ۵۰۰ نفر پرداخت شده است.

ضمیری نژاد با اشاره به آمار استان فارس هم گفت: منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران، ۸۲ هزار میلیارد تومان است که رشد ۴۳ درصدی از خود نشان می دهد و تعداد وام ازدواج در استان ۷۳۴ فقره و یک هزار و ۲۹۰ فقره فرزندآوری، ۵۵ فقره وام به مددجویان کمیته امداد و ۱۰ فقره وام به مددجویان بهزیستی ارائه شده است.

معاون شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس با اشاره به اینکه در فارس ۴۳ هزار و ۷۰۰ نفر حساب آنلاین باز کرده اند، افزود: نسبت مطالبات در استان فارس، ۲۸ صدم درصد است.

وی با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران جز هزار بانک برتر دنیا با رتبه ۸۸۳ شده است، اضافه کرد: این بانک جز بانک های برتر در غرب آسیا با سرمایه ۷۷۳ میلیون دلار است.

ضمیری نژاد با یادآوری این مطلب که برنامه ریزی شده است که کارمزد وام را صفر کند و مزد خدمت را جایگزین کند، اضافه کرد: اوراق قرض الحسنه در بورس به مبلغ یکصد میلیارد تومان به فروش رفت و در بحث اوراق تسهیلات و مشوق های خاصی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح «مهر پوز» هم گفت: افرادی که دستگاه پوز و حساب از بانک‌ مهر ایران گرفته اند، در بازه جشنواره که از ۱۷ تیر تا پایان شهریور است، می توانند از یک و نیم برابر حالت عادی میانگین حسابشان برای تسهیلات استفاده کنند.

ضمیری نژاد با اشاره به اجرای طرح «نذر علم» هم گفت: این تسهیلاتی است که با کارمزد صفر درصد است و منافع آن به جامعه المصطفی می رسد.

وی در پایان گفت: ۲۱ شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در فارس وجود دارد و مجوز تاسیس سه شعبه در شهرستان ها را گرفته ایم و پنج باجه هم در حال افزایش است در انتظار تایید وزارت اقتصاد هستیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71924

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.